آغاز به کار نمایشگاه آثار اساتید و پیشکسوتان هنر‌های تجسمی استان کرمانشاه

نمایشگاه آثار اساتید و پیشکسوتان هنر‌های تجسمی استان کرمانشاه در پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر (بخش تجسم هنر) با حضور جمعی از هنرمندان استان آغاز به‌کار کرد.

مرتضی باقری دبیر پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی "فجر" در استان کرمانشاه،  در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه جشنواره هنر‌های تجسمی دو سال است که بصورت نمایشگاه در استان‌ها برگزار می‌شود، گفت : سال گذشته در حوزه هنر‌های مفهومی این نمایشگاه برگزار شد و امسال شاهد گسترده شدن آن در زمینه سایر هنر‌های تجسمی هستیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۲ نفر از هنرمندان در این نمایشگاه شرکت کردند که ۱۰ نفر آن‌ها توسط دفتر هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد و دو نفر توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل شدند.

باقری گفت: خوشبختانه در این دوره جشنواره تعداد هنرمندان به ۲۷ نفر رسیده و در مجموع ۵۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی در استان، با اشاره به تجلیل از ۲۷ هنرمند در این دوره نمایشگاه هنر‌های تجسمی گفت: ۱۲ نفر از این هنرمندان از سوی دفتر هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد و ۱۵ نفر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل می‌شوند.

باقری با اشاره به حضور هنرمندان رشته‌های مختلف در این دوره جشنواره گفت: در این دوره هنرمندانی در رشته‌های گرافیک، نقاشی، تهذیب و نگارگری، خوشنویسی، مجسمه سازی و کاریکاتور حضور دارند.

این مسئول گفت: از ۲۷ اثر ارائه شده در نمایشگاه ۱۳ اثر مربوط به خوشنویسی، سه اثر نقاشی، سه اثر گرافیک، چهار اثر کاریکاتور، دو اثر تهذیب و نگارگری، یک اثر مجسمه و یک اثر کاغذ‌های آهار مهره است.

به گفته باقری نمایشگاه آثار اساتید و پیشکسوتان هنر‌های تجسمی استان از امروز (۱۰ بهمن) کار خود را آغاز کرده و تا ۱۷ بهمن ماه برای علاقمندان دایر خواهد بود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار