مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه از قلع و قمع ۲ تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

مهدی باباجانی مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: برای حفظ کاربری زمین‌های زراعی و باغی و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، یک فقره بنای احداثی غیرمجاز به مساحت ۱۲ مترمربع در روستای همچان هزارجریب و یک فقره دیوارچینی و شمع کوبی غیرمجاز به طول ۲۰ متر در روستای قلعه پایان شهرستان گلوگاه قلع و قمع شد.

او افزود: تغییر کاربری، هرگونه اقدامی است که مانع بهره برداری و استمرار کشاورزی اراضی زراعی و باغ‌ها می‌شود، اعم از اینکه کاربری کشاورزی زمین از بین برده شده و به جای آن کاربری جدیدی احداث شود و یا اینکه صرفاً اقدام به از بین بردن کاربری کشاورزی انجام و اقدامات جایگزین هنوز به مرحله عمل و بهره برداری نرسیده باشد.

باباجانی از کشاورزان و باغداران خواست قبل از هرگونه دیوارکشی، فنس کشی و ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نسبت به اخذ مجوز‌های قانونی از جهاد کشاورزی اقدام کنند.

او با تاکید بر برخورد جدی با متخلفان عرصه‌های زراعی، باغی و تغییر کاربری، گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری و برخورد جدی با متخلفان، گشت ۱۳۱ امور اراضی این شهرستان به صورت روزانه به دهگردشی در روستا‌های تحت پوشش اقدام می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار