رئیس پلیس فتای البرز ضمن هشدار گفت: شهروندان درصورت نیاز کمک‌های خود به زلزله زدگان شهرستان خوی استان آذربایجان غربی را فقط در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهند.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: افرادی که قصد کمک به آسیب دیدگان را دارند باید قبل از هر گونه اقدام، تحقیقات لازم را در خصوص کمک رسانی به نیازمندان انجام دهند.

وی افزود: در چنین شرایطی افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و وابسته به موسسه‌های خیریه و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در جلب اعتماد و کلاهبرداری از مردم را دارند.

سرهنگ جلیلیان گفت: هموطنان برای هرگونه واریز کمک‌های مالی خود به زلزله زدگان شهرستان خوی، فقط از طریق مراجع ذی صلاح که توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی اعلام شده است، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در سایت‌های ناشناخته خودداری کنند.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: افرادی که در این شرایط اقدام به انتشار مطالب کذب و شایعه برای تشویش اذعان عمومی کنند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

سرهنگ جلیلیان یادآورشد: این افراد با جلب اعتماد مردم در فضای مجازی و دریافت مبالغی به عنوان کمک به زلزله زدگان، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانک (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.

رئیس پلیس فتا البرز یادآورشد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی با عناوین کمک به زلزله زدگان، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

برچسب ها: پلیس فتا ، زلزله خوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.