۲۰ بهمن آخرین ارسال آرا به جشنواره رای برتر

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت:همکاران قضائی می‌توانندآراء برتر خود را حداکثر تا ۲۰ بهمن ماه به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ارسال کنند.

فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: همکاران قضائی برای تسریع در امور و ضرورت زمانبندی فعالیت‌های موضوع طرح، می‌توانندآراء برتر خود را حداکثر تا ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ارسال کنند.

فولیان اضافه کرد: جشنواره رای برتر یک رقابت علمی مثبت قضایی است که در مشاغل مختلف قضایی برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح نمود: در این جشنواره صرفاً آرای صادره در محورهای؛ مجازت‌های جایگزین حبس، تعلیق مراقبتی، تعویق صدور حکم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام قضائی ادامه داد: آرای صادره در هر یک از محور‌ها براساس شاخص‌هایی مشتمل بر مستند، مستدل و موجه بودن رأی، تناسب رأی با نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، تناسب رأی با ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی مجرم، احتمال تاثیر رأی در اصلاح و بازپروری مجرم، ابتکاری و بدیع بودن رأی در چهارچوب قانون، وجاهت و مقبولیت رأی در جامعه، قابلیت اجرای رأی و امکان نظارت بر آن، رعایت آیین نگارش ادبی در انشای رأی؛ ارزیابی می‌گردد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خاطرنشان کرد: مراسم تقدیر از قضات برتر و تقدیم جوایز، در پایان بهمن ماه سال جاری، در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین به همراه پوشش رسانه ای برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.