آماده‌سازی ۱۷ مسجد برای برگزاری آیین اعتکاف در آبادان

رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان گفت: آیین معنوی اعتکاف در آبادان در ۹ مسجد برای برادران و هشت مسجد برای خواهران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عادل رویوران  رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان با بیان اینکه برای حضور بیش از یک هزار معتکف در آبادان، بخش مرکزی و اروندکنار برنامه‌ریزی شده است افزود: مسجد موسی بن جعفر (ع) خیابان زند، مسجد مهدی موعود (ع)، مسجد علی بن موسی الرضا (ع) ذوالفقاری، مسجد امیرالمومنین (ع) لین یک، (اعتکاف دانش آموزی پسران) و مسجد الرسول (ص) ذوالفقاری آبادان برای برادران آماده شده است.

وی بیان کرد: مسجد ثامن الائمه (ع) کوی کارگر، مسجد قدس در کوی قدس، مسجد نورین کوی بهار، مسجد امام حسین (ع) دانشگاه آزاد (اعتکاف دانشجویی خواهران) و مسجد طالقانی بلوار ولایت آبادان نیز برای اعتکاف دانش آموزان دختر اختصاص یافته است.

حجت الاسلام رویوران گفت: در شهر چوئبده مسجد الرسول (ص) و مسجد فاطمه الزهرا (س)، در شهر اروندکنار مسجد قدس و مسجد حضرت حجت بن الحسن (عج)، در دهستان منیوحی مسجد امام خمینی (ره) و مسجد صاحب الزمان (عج)، و در روستای رده طا‌ها نیز مسجد سید الشهدا (ع) برای برگزاری آیین اعتکاف در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری مسابقات قرآنی و کتابخوانی، آموزش قرآن، و حلقه‌های معرفتی را از برنامه‌های درنظر گرفته شده برای معتکفان در آبادان نام برد و ادامه داد: بیان احکام اعتکاف، نماز جماعت، قرائت دعای عهد، ختم قرآن و سخنرانی از برنامه‌های اعتکاف در سه روز متوالی است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان افزود: قرائت زیارت امیرالمومنین (ع)، ختم صلوات و نماز شب چهاردهم ماه رجب، مناجات حضرت علی (ع)، زیارت عاشورا، اعمال و نماز شب پانزدهم ماه رجب و برنامه اعمال امام داوود از برنامه‌های مهم ایام اعتکاف در آبادان است.

وی گفت: آیین معنوی اعتکاف فرصت مناسبی برای راز و نیاز و خلوت کردن با خداوند یکتا است که همه ساله از ۱۳ تا ۱۵ رجب در مساجد شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رویوران افزود: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا بنده در سه روز حضور مداوم در مسجد، علاوه بر کسب معنویت، مروری بر گذشته خود داشته باشد و با رها شدن از قید و بند دنیا، برای یک سال خود برنامه ریزی کند تا بتواند مسیر تقرب الهی را بهتر بپیماید.
آیین اعتکاف امسال از ۱۴، ۱۵ و ۱۶ بهمن مصادف با ۱۳،۱۴ و ۱۵ رجب برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.