اعلام آمادگی تیم‌های سحر چهارمحال و بختیاری برای اعزام به مناطق زلزله زده خوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از اعلام آمادگی سفیران حمایت‌های روانی و اجتماعی (تیم‌های‌سحر) این دستگاه برای اعزام به مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

مسعود مثنوی با اشاره به وقوع زمین زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی، اظهار داشت: تیم‌های سحر چهارمحال و بختیاری متشکل از اعضای داوطلب و جوانی است که در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و به محض اعلام نیاز جمعیت هلال‌احمر کشور تیم‌های تخصصی در منطقه زلزله‌زده خوی برای امدادرسانی حضور خواهند یافت.

وی افزود: این تیم‌ها با هدف جلوگیری از وقوع آسیب‌های روانی و اجتماعی و کاهش آثار زیان‌بار ناشی از حوادث و سوانح در خدمت آسیب دیدگان هستند.


بیشتر بخوانید


مثنوی اضافه کرد: با توجه به وقوع حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و وقایع دیگر امدادرسانی‌ها در گذشته بیشتر مربوط به جراحت‌ها و آسیب‌های فیزیکی و جسمی آسیب دیدگان بود، حالا، اما تقویت و کمک به فرایند بازتوانی روحی، روانی و اجتماعی آسیب‌دیدگان در حوادث از اهداف تشکیل تیم‌های سفیران حمایت‌های روانی و یا تیم‌های سحر است.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره‌های تخصصی برای فرماندهان تیم‌های سحر توانستیم تمامی تیم‌های شهرستان‌ها را در زمینه کمک‌های اولیه روانشناختی و راهکارهای ایجاد اعتماد به نفس، امیدآفرینی و ارائه آرامش به مردم حادثه دیده آموزش داده و آماده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.