رشد ۱۵ درصدی بیمه شدگان صندوق روستایی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش سطوح درآمدی بیمه‌شدگان این صندوق در سال ۱۴۰۱ خبرداد.

بیت اله برقراری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه هرکجا بر اساس فرامین و آموزه‌های امامین انقلاب عمل شده موفقیت آمیز بوده گفت: وظیفه داریم امنیت و آرامشی که حاصل مجاهدتهای انقلاب اسلامی است را پاس بداریم و در راه حفظ و تبیین ارزش‌های انقلاب گام برداریم.

وی افزود: ما برنامه‌های متنوعی در دهه فجر داریم که از جمله آنها می‌توان به دیدارهای مردمی با روستاییان و عشایر و همچنین مسئولان روستاها در راستای توسعه فرهنگ عدالت اجتماعی و فقرزدایی اشاره کرد. باید دستاوردهای نظام اسلامی در این حوزه را تببین کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه روستاییان در صحنه‌های گوناگون پای انقلاب بوده و هستند اظهار کرد: برنامه بعدی ما نشست و دیدارهایی با مراجع عظام و بزرگان است. امید آفرینی هدف محوری مهم برنامه های ما در این دهه است که تلاش می‌کنیم در مصلاهای نماز جمعه سراسر کشور میزخدمت برپا کنیم.

برقراری با اشاره به حرکت بر اساس برنامه راهبردی پنج ساله این صندوق گفت: این برنامه مبتنی بر اسناد بالادستی و خرد جمعی و کار کارشناسی تدوین شده و سیر حرکت صندوق را مشخص می‌کند که به حرکت در راستای برنامه راهبردی کمک می‌کند صندوق پایدار بماند و به ناترازی منابع و مصارف نرسد و رویکرد ما در این برنامه تحول گرایی و برنامه محوری با نگاه انقلابی و حرکت جهادی است.
وی افزود: جامعه هدف ما روستاییان، کشاورزان، عشایر و ساکنان شهرهایی زیر ۲۰ هزار نفر هستند که جذب بیمه شدگان توسط کارگزاران صورت می‌گیرد.

وی همچنین به افزایش ۶۰ درصدی سطوح درآمدی در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: برای سال آینده نیز رایزنی کرده و ان شاءالله افزایش بیش از ۶۰ درصدی سطوح درآمدی در سال آینده نیز اتفاق خواهد افتاد و پیشنهادات مربوطه در این زمینه به هیئت امنای صندوق ارائه شده و پس از تصویب اجرا می‌شود. تلاش می کنیم که سطح درآمدی با کف حقوق کارگری برابری کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه‌داد: اعطای ۲۲ هزار فقره وام در سال جاری به مشترکان صندوق آغاز شده و بیمه تکمیلی نیز در سه استان در حال اجراست که به زودی به استان های دیگری تعمیم خواهد یافت.

برقراری به رشد شاخص‌های بیمه‌ای در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از آغاز به کار دولت ۴۲۴ هزار و ۱۸۸ نفر بیمه شده جدید به صندوق افزوده شده و نسبت به مدت مشابه ۱۴.۹ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طبق برآوردها جامعه هدف ما ۹ تا ۱۰ میلیون نفر هستند اظهارکرد: تاکنون ۲.۵ میلیون نفر عضو صندوق شده‌اند و باید برای افزایش جذب بیمه شدگان اقدامات تبلیغاتی و آگاهی دهی انجام دهیم و همچنین به سمت کفایت مستمری برویم، در همین راستا بود که سطوح درآمدی تا ۶۰ درصد افزایش یافت که به این ترتیب سهم پرداختی دولت هم افزایش یافته و مستمری بازنشستگی هم افزایش می یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره بودجه سال آتی صندوق گفت: بودجه سال آتی ما نسبت به سال جاری، ۱۶۵ درصد افزایش یافته و نشان دهنده اهتمام دولت به این صندوق است که رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

برقراری درباره اعطای وام‌های قرض الحسنه به مستمری بگیران این صندوق اظهار کرد: میزان وام‌های درنظر گرفته شده از سوی ما ۱۱ هزار فقره بود که با بانک عامل صحبت کردیم و ۱۱ هزار فقره نیز آنها افزایش دادند و ثبت نام برای اعطای ۲۲ هزار فقره وام بر اساس سهمیه اختصاصی به استانها در حال انجام است.

وی درباره وضعیت بیمه شدگان این صندوق در زلزله اخیر خوی گفت: از بیمه شدگان ما شخصی در حادثه اخیر ندیده، با این حال اگر متوجه شویم شخصی حادثه دیده حتما پیگیری می‌کنیم و دستمان باز است که حمایت و کمک کنیم. منتظر گزارش‌های کتبی از استان هستیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آخرین آمار مستمری بگیران این صندوق را اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶۹ هزار و ۲۹ مستمری بگیر داریم که ۴۸ هزار و ۷۰۹ نفر بازنشسته پیش از موعد، ۹۷۸۳ نفر بازنشسته ناشی از ازکار افتادگی داریم. ۸۴ هزار و ۹۹۶ نفر بازماندگان متوفی هستند که از مستمری ها استفاده می‌کنند و ۲۵ هزار و ۵۰۱ نفر مستمری بگیر سالمند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار