رئیس پلیس فتای اصفهان خبر داد:

بازگرداندن بیش از ۳۷ میلیارد به مال باختگان در فضای مجازی

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی از استرداد ۳۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال به مالباختگان در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای اصفهان با بیان اینکه در دی‌ماه ۵۳۸ حساب بانکی مربوط به کلاهبرداران در فضای مجازی شناسایی و مسدود شد اظهار کرد: در نتیجه این اقدامات ۳۷ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال که از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری شده بود به حساب مال باختگان بازگردانده شد.


او ادامه داد: در دی‌ماه شش مرحله طرح پیشگیرانه با موضوع قدرت‌نمایی، تهدید و ترویج خشونت توسط اراذل و اوباش، خرید و فروش سلاح و مهمات، مسائل غیراخلاقی، تشویش اذهان عمومی و سایر جرایم شامل فیشینگ، قمار، رمالی و جعل توسط کارشناسان پلیس فتا اجرا شد و در مجموع ۸۵۸ کانال، صفحه و سایت مجرمانه شناسایی و با دایرکنندگان آن‌ها برخورد قانونی شد.


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی هفت هکر و برخورد قانونی با آن‌ها خبر داد و اضافه کرد: از دیگر اقدامات پیشگیرانه پلیس فتای استان اصفهان، شناسایی ۳۳ کسب و کار اینترنتی غیرمجاز است که متخلفان تحویل مراجع قانونی شدند.


سرهنگ مرتضوی از شهروندان خواست اطلاعات و گزارش‌های خبری در مورد جرایم در فضای مجازی را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان اصفهان ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.