شرایط بازگشت املاک تملک شده توسط بانک‌ها به مالکان قبلی اعلام شد

وزیر اقتصاد گفت: شورای پول و اعتبار به بانک‌ها اجازه داده تا بدون برگزاری مزایده، املاک مسکونی تملک شده در اختیار خود را با شرایطی در قبال دریافت بدهی به مالکان قبلی برگردانند.

سید احسان خاندوزی در بخش خبری ۲۱ گفت: تسهیلات گیرندگان شکایات زیادی در خصوص تملیک واحد مسکونی از سوی بانک ها به دلیل بدهی های بانکی آن‌ها داشتند.

وی افزود: امروز در جلسه شورای پول و اعتبار درمورد بدهکارانی که ملک مسکونی آن‌ها توسط بانک‌ها تملک شده، به بانک‌ها اجازه داده شد در صورتی که این املاک کماکان در تصرف و مالکیت آن‌ها قرار دارد، تحت شرایطی که جزئیات آن بعدا توسط بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد، در قبال دریافت اصل، سود و وجه التزام بانکی (نه قیمت روز ملک)، بدون برگزاری مزایده، این املاک را به مالکان قبلی آن‌ها برگرداند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: پرداخت اصل و فرع بدهی های بانکی و اینکه واحد مسکونی ارزش کمتر از ۱۰ میلیارد تومان داشته باشد جزو شروط این مصوبه است.

خاندوزی گفت: بعد از ابلاغیه بانک مرکزی، متقاضیان باید درخواست کتبی خود را به بانک ارسال کنند و بانک ها هم ظرف مدتی که در ابلاغیه مشخص می شود باید نسبت به  بازگشت واحد مسکونی به مالک قبلی بدون برگزاری مزایده اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۶ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
پس آن بدبختی که در ارزیابی جدید خانه اش را ۱۰ میلیارد و پانصد زده اند چه خاکی برسرش کند من نمی دانم این ده میلیارد را از کجای قانون درآوردن آخه مگه من خونمو گران کردم حالا به خاطره اینکه ۵۰۰ بالای ۱۰ میلیارد ارزیاب بیشرف قیمت گذاشته باید خانه ام از بین برود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
پس آن بدبختی که در ارزیابی جدید خانه اش را ۱۰ میلیارد و پانصد زده اند چه خاکی برسرش کند من نمی دانم این ده میلیارد را از کجای قانون درآوردن آخه مگه من خونمو گران کردم حالا به خاطر اینکه ۵۰۰ بالای ۱۰ میلیارد ارزیاب بیشرف قیمت گذاشته باید خانه ام از بین برود
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۰:۵۴ ۰۹ تير ۱۴۰۲
پس تکلیف واحدهای تولیدی چی میشه ما دو سال بانک کشاورزی برده هیچ جوره هم کنار نمیاد نامه از استاندار هم گرفتیم جواب دادن قانون اجازه نمیده واقعا چطور قانونی ساختن که فقط بر زد تولید انجام میشه
Iran (Islamic Republic of)
رادی
۱۹:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
سلام بخدا قسم این مصوبه باعث. شد میلیون ها خانواده که از این طریق خانه هایشان رو از دست داده. بودن و در زمان فروپاشی قرار گرفته بودن با این اقدام خداپسندانه باعث شد به کانون گرم خانواده برگردن به جرات میتوان گفت شایسته ترین و عادلانه ترین تصمیمی که دولتمردان ما بعد از انقلاب اسلامی در راستای خدمت به مردم اخذ شده همین مصوبه شورا در خصوص بازگشت املاک تملیکی توسط بانک به صاحبان قبلی میباشد انشاله که این دولتمردان در سایه حق همیشه سربلند موفق باشند درودبر شرف و غیرتشان و این اقدام جهادی و من اله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
خانه های مسولان بر گردانید وام هم میدن
پول بانکی کشور برای همه هست؟
Iran (Islamic Republic of)
مشهود
۱۲:۴۶ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
اقای وزیر ایا این کار کارشناسی شده هست
افراد هم دیون گذشته را می دهند و هم صاحب ثروت بسیار زیادی می شوند ایا این کار شما درسته ارزش زمانی پول پس چه می شود
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۰:۳۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام بنده خودم کارمند بانک هستم ، یک مورد پرونده وام داشتم جهت اطلاع مشاهده بفرمایید ، شخصی در سال 85 مبلغ 50میلیون تومان وام در قبال رهن منزلش از بانک می گیرد از بدو دریافت وام تا سال 98 حتی یک قسط هم پرداخت نکرده بود با وجود اخطار های فروان ، حالا شما مشاهده فرمایید در سال 85 یک خودروی پراید حدود 4میلیون تومن بود ایشان چند دستگاه پراید می توانست با 50 میلیون تومان بخرد؟ بالاخره در سال 99 با جریمه تاخیر های آن وام شده بود 250 میلیون تومان ، بانک بعد از کش و قوس فراوان منزل مسکونی شخص را از طریق دادگاه به مزایده گذاشته مبلغ 600 میلیون فروخت و 350 میلیون را به وام گیرنده داد و 250 میلیون را بابت وام و جریمه تاخیر برداشت ، حالا شما خود حساب کنید از این معامله چه کسی سود زیادی نصیبش شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
لطفاً یارانه
آخرین اخبار