ترامپ از یک روزنامه‌نگار درخواست ۵۰ میلیون دلار غرامت کرد

ترامپ از یک روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی به دلیل ضبط صدا شکایت و درخواست۵۰ میلیون دلار غرامت کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، از «باب وودوارد» روزنامه‌نگار معروف آمریکایی انتشار مصاحبه‌های ضبط شده در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، شکایت کرد.

بلومبرگ گزارش داده است که ترامپ نپذیرفته بوده که این صوت‌ها علنی شود. این شکایت روز دوشنبه علیه وودوارد، انتشارات Simon & Chester و همچنین شرکت مادر انتشارات «Paramount Global» تنظیم شده است.

ترامپ ادعا می‌کند که رضایت خود را به روزنامه‌نگار داده است تا بتواند صدای او را برای استفاده در انتشار کتاب ضبط کند، اما اجازه امکان استفاده از همان صوت‌ها را برای انتشار یک کتاب صوتی تأیید نکرده است.

وکلای ترامپ در این شکایت گفته‌اند: «این پرونده بر سوء استفاده سیستماتیک آقای وودوارد از قدرتی که به او اعطا شده و دستکاری و بهره برداری او از ضبط صوتی پرزیدنت ترامپ متمرکز است.»

این شکایت ادعا می‌کند که منافع کپی رایت ترامپ نقض شده است و وودوارد و ناشران را به کسب سود‌های زیاد از صوت‌ها متهم می‌کند.

اگر وودوارد موفق شود ۲ میلیون نسخه از کتاب دیجیتالی خود را با قیمت ۲۴.۹۹ دلار برای هر کتاب صوتی بفروشد، بر اساس محاسبات وکیل ترامپ، باید او باید ۵۰ میلیون دلار غرامت بپردازد.

وودوارد یک روزنامه‌نگار تحقیقی کهنه‌کار است که از دهه ۱۹۷۰ به دلیل نقشش در افشای رسوایی «واترگیت» که باعث شد «ریچارد نیکسون» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده از سمت خود استعفا دهد، شهرت زیادی به دست آورده است.

انتشارات سایمون و چستر در بیانیه‌ای مشترک با وودوارد گفت: «شکایت رئیس‌جمهور سابق ترامپ دلیل محکمی ندارد و ما به آن رسیدگی خواهیم کرد. همه این مصاحبه‌ها با رضایت و آگاهی رئیس‌جمهور ترامپ ضبط و مستند شده است. علاوه بر این، به نفع عمومی است که این مستندات تاریخی از قول ترامپ ذکر شده باشد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۱
مرگ بر ترامپ قاتل قمار باز
آخرین اخبار