رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: بنای انقلاب و یکی از رموز ۴۴ سال ماندگاری، آرمان‌های الهی و آموزه‌های اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا قربانی رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: اهداف انقلاب ریشه در اهداف اسلامی و آرمان‌های الهی دارد، همانگونه که اسلام یک دین ماندگار و مطابق با فطرت الهی است و امروز شاهد هستیم که پس از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی، باوجود دشمنی‌های فراوان، ۸ سال جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه، ترورها، آشوب ها، اغتشاش ها، فتنه‌های مختلف در همه دوره‌ها و... همچنان پایدار است.

به گفته او گاهی برخی انقلاب‌ها اهداف مادی داشتند و وقتی به هدف می‌رسیدند یا نمی‌رسیدند، مردم از صحنه کنار می‌رفتند و کم فروغ می‌شد، بطوریکه امروزه نامی از آن انقلاب‌ها وجود ندارد.

رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان می‌گوید: واقعیت انقلاب اسلامی این است که به گفته امام خمینی(ره)، بنای انقلاب براساس آموزه‌های اسلامی است، بطوریکه وقتی در رفراندوم ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ قرار بود تعیین تکلیف شود، امام خمینی فرمودند "جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر"، که جمهوریت بُعد مردمی و اسلامیت بُعد محتوایی، اهداف و آرمان‌ها است.

حجت السلام و المسلمین قربانی گفت: اگر ما اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را مورد واکاوی و بازخوانی قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که همه توانمندی‌های انقلاب ریشه در این مسائل دارد.

او گفت: وقتی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری این انقلاب را مدیریت می‌کردند، بنا بر این بود که آن را به وسیله مردم اداره کنند و در آن نقش داشته باشند، سپاه پاسداران، بسیج نیز نمونه‌های دیگری از حرکت‌های مردمی بودند، بطوریکه هدف از شکل گیری بسیج، حضور و شرکت مردم در شئونات مختلف اجتماعی بود و همه کار‌ها به دست سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی می‌گوید: در کشور‌های غربی باوجود شعار دموکراسی و مردم سالاری، اما در واقعیت خبری از این موضوع نیست، برای نمونه کشور آمریکا به عنوان مهد آزادی و دموکراسی و مردم سالاری مطرح است، ولی مردم وقتی در انتخابات ریاست جمهوری یا سناتور‌های مجلس رای می‌دهند، تاثیر مستقیمی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.