عرضه سالانه ۶ میلیون متر مکعب چوب در کشور

­دبیر انجمن صنایع چوب ایران گفت: بطور معمول سالانه ۵ تا ۶ میلیون متر مکعب چوب در کشور عرضه می‌شود‌.

علی مقانلو با اشاره به ظرفیت تولید حدود ۱۲ میلیون متر مکعب چوب در کشور گفت: برای تامین چوب، ۲ راهکار کوتاه و بلند مدت وجود دارد که نخستین راهکار واردات آن است.

او گفت: روسیه بزرگترین صادرکننده چوب به کشور‌های جهان است که کشور‌هایی مثل چین و ترکیه مغادیر زیادی چوب از این کشور وارد می‌کنند.

مغانلو ادامه داد: علاوه بر کشور روسیه، مذاکراتی با کشور بلاروس برای واردات چوب داشتیم که البته این کار بصورت کوتاه مدت پاسخگوی صنعت چوب کشور است.

او می گوید: برای اینکه امنیت صنعت چوب حفظ شود نیاز به زراعت چوب در کشور داریم.

دبیر انجمن صنایع چوب ایران گفت: زارعت چوب در سال‌های گذشته هم انجام شده و در برنامه‌های توسعه‌ای کشور هدف گذاری می‌شود، اما این اهداف محقق نمی‌شود که علل مختلفی مانند محدودیت منابع کشور از جمله آب و عرصه دارد.

او گفت: در صنعت اوراق فشرده چوبی که شامل نئوپان‏, ام دی اف، انواع فیبر، اچ دی اف و کاغذ است که چوب خام و مواد پتروشیمی شامل اوره، فرمالین و کریستال ملامین، مواد اولیه مورد نیاز آن است.

مغانلو با اشاره به اینکه ایران بزرگترین تولیدکننده اوره است و با این حال صنعتگران چالش تامین اوره دارند، گفت: صنعتگر ما اوره را در بورس از قیمت جهانی بالاتر خریداری می‌کند که علت آن ضوابط عرضه اوره در بورس است.

او اضافه کرد: فرمالین و کریستال ملامین هم اکنون در بازار بسیار کم است که باعث افزایش دو برابری قیمت آن شده است.

برچسب ها: چوب ، واردات چوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار