وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان:

نهادهای بین‌المللی در مدیریت وضعیت اطراف آمو همکاری کنند

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری طالبان در نشست بررسی آسیب‌ها در کناره‌های دریای آمو در افغانستان اعلام کرد هزاران جریب زمین بر اثر افزایش حجم آب دریای آمو تخریب شده‌اند.

در کنفرانس مطبوعاتی در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شد، هیأت موظف برای بررسی تخریبات دریای آمو، گزارش یافته‌هایشان را اعلام کردند.

 مولوی عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این نشست گفت: هیأت موظف در جریان این سفر، مجموعاً از ۱۴ ساحه تخریب شده مربوطات دریای آمو از جمله ولسوالی‌های درقد و دشت قلعه ولایت تخار، ولسوالی‌های امام صاحب و قلعه زال ولایت کندز، ولسوالی‌های کلدار و شورتیپه ولایت بلخ و ولسوالی‌های قرقین و خماب ولایت جوزجان بازدید کردند. 

عمری اضافه کرد: در نتیجه بازدید‌ها و هماهنگی که با مسئولان و باشندگان محل صورت گرفت، ساحات تخریب شده و در معرض خطر تثبیت گردید و بر اساس یافته‌های ابتدایی، در سطح هر ولایت هزاران جریب زمین، باغ‌ها و ده‌ها خانه مسکونی و اماکن عامه از اثر افزایش حجم آب دریای آمو تخریب شده‌اند.

سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری افزود: گزارش مفصلی از تخریبات دریای آمو به کابینه طالبان ارائه و مورد تصویب کابینه قرار گرفت و تصمیم گرفته شد تا هرچه زودتر برای این معضل رسیدگی آنی صورت گیرد. 

وی در این نشست گفت :« طالبان به تنهایی قادر به مدیریت وضعیت در اطراف این دریا نیست و نیاز است نهادهای بین‌المللی در این بخش همکاری کنند.»

در این نشست هیأت موظف برای بررسی تخریبات دریای آمو اعلام کرد که یک فاجعه در اطراف این دریا در حال رخ دادن است.

این در حالی است که پیش از این مسئولان وزارت انرژی و آب طالبان اعلام کرده بودند: ۲ میلیارد افغانی از سوی کابینه طالبان برای استحکام فوری نقاط آسیب پذیر سواحل دریای آمو در نظر گرفته شده است.

برچسب ها: طالبان ، آمو ، وزارت زراعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.