تولید ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی در اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی در استان تولید و تکثیر شود.

محمد اله‌بخش مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: استان اردبیل با دارا بودن دو مرکز تولید و تکثیر ماهیان سردآبی از پیشگامان صنعت تولید و تکثیر ماهیان سردآبی در کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با تاکید بر اینکه این مراکز نیاز به همکاری و حمایت ویژه دارند، می گوید: اگر با نگاه ملی بر روی این مراکز سرمایه گذاری شود قطعاً در آینده تحولات مثبتی در حوزه آبزی پروری در استان رخ خواهد داد.

او با اشاره به چشم انداز رشد و توسعه صنعت آبزی پروری در اردبیل گفت: در حال حاضر برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه پرورش ماهیان سردآبی و گرم آبی و ماهیان خاویاری در حال مطالعه و پیگیری است.

اله‌بخش اهمیت فعالیت‌های شیلاتی در ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری را یادآور شد و می گوید: حوزه شیلات بستر مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی و اقتصاد آن در اردبیل است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان اینکه مراکز تکثیر ماهیان پرورشی نقش مؤثری در تکمیل این چرخه و همچنین افزایش تولید دارند، گفت: اقدامات خوبی در این مراکز در حال انجام است که منجر به توسعه صنعت شیلات در اردبیل خواهد شد.

به گفته او، در آینده نزدیک شاهد دستاوردهای خوبی در این مراکز در حوزه فعالیت‌های شیلاتی به خصوص در تولید ماهیان تمام ماده و «تری پلوئید» در استان باشیم.

اله‌بخش گفت: با تولید و تکثیر در این مراکز علاوه بر تأمین نیاز داخل استان به چندین استان دیگر نیز صادرات انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل می گوید: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی و تخم چشم زده در این مراکز تولید و روانه بازار شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.