استاندار تهران گفت: استان تهران رتبه اول جمعیت را دارد و تراکم جمعیت در هر کیلومتر این استان یک هزار نفر است.

علیرضا فخاری گفت : ۸۷۴ پروژه در ایام الله دهه فجر در سطح استان تهران افتتاح می‌شود؛ این پروژه‌ها با اعتبار ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و در حوزه‌های بهداشتی، فرهنگی، درمانی، ورزشی و… افتتاح خواهد شد و در حوزه اقتصادی نیز برای سرمایه گذاری و کسب و کار ۱۳۸ پروژه برای سال جاری داریم که ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده است.

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: پروژه‌های دهه فجر امسال به اشتغال زایی برای ۱۰۰ هزار نفر منجر شده است و علاوه بر این در دهه فجر امسال ۵۳ پروژه، کلنگ زنی خواهد شد که اعتباری حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۱۷ میلیون نفری استان تهران گفت: استان تهران رتبه اول جمعیت را دارد، اما به لحاظ سرزمینی در جایگاه بیست و نهم قرار گرفته است و تراکم جمعیت در هر کیلومتر این استان یک هزار نفر است و ۹۳ درصد جمعیت استان در حوزه شهری قرار دارد و با انبوهی از جمعیت شهرنشینی مواجه هستیم، تمرکز جمعیت محدودیت‌هایی را در حوزه مسکن و خدمات ایجاد می‌کند که نیاز به برنامه‌های آینده محور برای تأمین نیازهای اساسی از جمله تأمین آب است که همگی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار تهران با اشاره به سهم بزرگ این استان از گردشگری افزود: بیش از ۵۰ درصد سپرده‌های بانکی در تهران قرار دارد، این استان دارای ویژگی‌های خاصی است و در زمینه‌های کشاورزی و صنعت نیز قابلیت‌های فراوانی دارد، که نیازمند نگاه و برنامه ریزی ویژه است، تهران ۲۸ درصد تولید سرانه ملی را به خود اختصاص داده و جایگاه اول کشور را دارد و در بخش کشاورزی حدود ۳۶.۵ درصد، صنعت ۲.۱ درصد و خدمات ۶۶.۱ درصد از سهم کل کشور برای استان تهران است.

وی گفت: بخش بزرگی از صادرات غیر نفتی در کشور از استان تهران صورت می‌گیرد و سرانه خدمات و نیازمندی‌های عمومی بیشترین سهم مصرف را در این استان به خود اختصاص داده است.

فخاری توجه به شهرک‌های اقماری قابل ساخت را به عنوان راه حل‌های تأمین مسکن در استان تهران مورد اشاره قرار داد و گفت: این اقدامات بخشی از نیاز مسکن را پاسخ می دهد.

وی گفت: یکی از اهداف بلندی که در حوزه مصرف بهینه آب دنبال می‌کنیم تبدیل کشاورزی غرق آبی به گلخانه‌ای در استان تهران است که نسبت به سال گذشته در سال جاری با افزایش ۴۰ درصدی صادرات مواجه بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار