وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه امنیت منطقه باید از سوی کشورهای آن تامین شود، گفت: نیازی به مداخله آمریکا و انگلیس در این امر نيست.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، علي اكبر صالحی  وزير امور خارجه كشورمان که برای گفت و گو با مقامات بلندپایه ترکیه در این کشور بسر می برد، در گفت وگو با شبکه تلویزیونی 'ان.تی.وی' گفت: ایران به تحریم‌ها عادت کرده و اين تحریم ها موجب شده كه ما پیشرفت های عظیمی در زمینه فناوری فضایی به دست آوردیم.

صالحي در پاسخ به سووالی در مورد سیاستهای آمریکا در منطقه و حوزه خلیج فارس گفت: کشورهای منطقه قادر به تامین امنیت آن  هستند، آمریکا از 12 هزار کیلومتر فاصله با منطقه برای اعمال فشار علیه ایران دست به اقداماتي می ‌زند تا  براي خود در منطقه حامياني بيابد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نامه رییس جمهوری آمریکا به ایران، گفت: آمریکا باید پیش از هر چیز  بايد حسن نیت خود را نشان دهد و بدون هیچ پیش‌شرطی خواهان مذاکره باشد و سیاست دوگانه خود را کنار بگذارد.

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار ان.تی.وی در مورد مساله احتمال تحریم نفت ایران از سوی برخی کشورهای اروپایی گفت: ایران به این گونه تحریم ها عادت کرده است چرا كه اين تحریم ها موجب شد که ما بتوانیم روی پای خود بایستیم و پیشرفت های عظیمی در زمینه فناوری فضایی به دست آوردیم.

صالحی در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات ایران با گروه 1+5 گفت با بيان اينكه ایران آماده مذاکرات هسته ای است.، گفت: این مذاکرات می تواند در استانبول و یا جای دیگری صورت بگیرد و  وزیر امور خارجه ترکیه در اين زمينه آمادگی این کشور را برای میزبانی مذاکرات اعلام کرده است.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد استقرار سامانه رادار سپر دفاع موشکی ناتو در خاک ترکیه گفت: باور ما اين است که ترکیه آلت دست رژیم صهیونیستی نخواهد شد و در این مورد به سخنان مقامات تركيه اعتماد داريم.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: ایران با تاريخ غني خود، تاثیرات مهمی در صحنه پیشرفت های علمی جهان داشته است و کشور مطمئنی برای ساير کشورهاست./س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار