صدور بیش از ۵۱۸ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در قزوین

مدیر کل ثبت احوال استان قزوین از صدور بیش از ۵۱۸ هزار و ۶۵۹ جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال در استان طی سال جاری خبر داد.

علیرضا افسری مدیر کل ثبت احوال استان گفت: طرح تعویض شناسنامه‌های قدیمی جلد قرمز از سال ۸۹ در استان آغاز و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه صادر شد.

این مسوول اظهار کرد:در شناسنامه‌های قدیمی به دلیل فرسوده شدن و قدمت زیاد به مرور زمان تشخیص عکس با صاحب شناسنامه امکان پذیر نیست و از سوی دیگر احتمال جعل نیز در شناسنامه‌های جدید کمتر است.

افسری تصریح کرد: شناسنامه‌های مکانیزه ۹ صفحه دارد و با توجه به اینکه به صورت مکانیزه تهیه شده است، خطای نوشتاری در آن وجود ندارد.

به گفته این مسوول، با چاپ اطلاعات در شناسنامه‌های جدید و برجسته بودن آن و همچنین لمینت شدن تمامی صفحات شناسنامه‌های جدید، امکان جعل و مخدوش کردن آن از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه شهروندان می‌توانند برای تعویض شناسنامه‌های قدیمی یا جلد قرمز به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند، اظهار کرد: کمتر از یک هفته شناسنامه‌های جدید صادر می‌شود.

افسری هزینه تعویض شناسنامه‌های جدید را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: برای تعویض شناسنامه باید صاحب شناسنامه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی مراجعه کرده و درخواست تعویض را با تکمیل مدارک مورد نیاز ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار