ساماندهی مسجد کبود تبریز

شهردار تبریز از تعیین تکلیف و ساماندهی محوطه پیرامونی مسجد کبود به عنوان یکی از آثار تاریخی و گردشگری این شهر در سال آتی خبر داد.

آقای هوشیار اظهار کرد: احیا، مرمت و بازآفرینی پروژه‌های هویتی شهر به عنوان میراث گرانبهای تبریز کهن در دستور کار مجموعه شهرداری تبریز قرار گرفته است.

وی افزود: بر همین اساس مطابق وعده داده شده صفه شمالی مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا در نیمه اول سال تکمیل شد.

آقای هوشیار با اشاره به آغاز عملیات اجرایی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا گفت: عملیات اجرایی صفه جنوبی مقبره‌الشعرا با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شده و مطابق روزشمار نصب شده ۹ اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اتمام تملک واحدهای مسکونی پیرامون خانه ستارخان تا پایان امسال خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی مجموعه تاریخی گردشگری باغ‌موزه خانه ستارخان از اوایل سال آینده آغاز می‌شود و تلاش داریم در کمترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

شهردار تبریز تبدیل محوطه پیرامونی خانه منتسب به باقرخان به فضای سبز را دیگر پروژه هویتی شهر معرفی کرد و افزود: شش قطعه از قطعات تفکیکی پیرامون خانه منتسب به باقرخان در راستای آزادسازی این محل و تبدیل آن به پارک تملک می‌شود.

وی اضافه کرد: مساحت این قطعات تفکیکی چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع است که در سال آینده تملک و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار تبریز همچنین در خصوص ساماندهی محوطه پیرامونی مسجد کبود گفت: محوطه این مسجد به عنوان یکی از آثار تاریخی و گردشگری شهر در سال آتی تعیین تکلیف و ساماندهی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار