نمایشگاه توانمندی‌های بیمه شدگان روستایی و عشایری خراسان جنوبی در بیرجند گشایش یافت.

نمایشگاه توانمندی‌های بیمه شدگان روستایی و عشایری خراسان جنوبی در خیابان محلاتی بیرجند به مدت ۱۰ روز به همراه ایستگاه جشن انقلاب دایر شد.

اسدی رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی با حضور در مراسم افتتاح این نمایشگاه و با اشاره به مزایای بیمه‌های اجتماعی این صندوق گفت: افراد ۲۸ تا ۵۰ ساله‌ای که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار بگیرند.

او افزود: خدمات این بیمه شامل بازنشستگی، از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق است.

اسدی عنوان کرد: در استان ۵۷ هزار خانوار تحت پوشش این بیمه هستند که ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار حقوق بگیر صندوق بیمه اجتماعی هستند و از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: با همت دولت جدید سطوح درآمدی بیمه شدگان ما ۶۰ درصد، میزان مستمری ۴۰ درصد در کف و میزان حقوق تا ۱۰۰ درصد در سال ۱۴۰۱و برای اولین بار بیمه تکمیلی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه نیز شامل حال بیمه شدگان می‌شود.

او افزود: ۷۰ درصد حق بیمه از سوی دولت و ۳۰ درصد از سوی خود بیمه شونده پرداخت می‌شود و رقم پرداختی سالانه بیمه شده از ۶۰۰ تا یک میلیون و ۵۹۶ هزار تومان است و حقوق هم بر اساس پرداختی از یک میلیون تومان تا ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.