برگزاری چهار دوره آموزشی مترجمی ناشنوایان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه از برگزاری چهار دوره آموزشی مترجمی ناشنوایان، با هدف خدمت به جامعه ناشنوایان استان خبر داد.

معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه گفت : دوره‌های آموزشی با مشارکت انجمن ناشنوایان استان در کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین دوره آموزشی از تاریخ پنجم دی ماه شروع شده گفت: افرادی که در این دوره آموزشی شرکت کرده‌اند بر اساس تعهد کارآموز، به صورت رایگان به مدت یک سال در اختیار انجمن ناشنوایان می‌باشند و خدمات ترجمه رایگان را به این افراد ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه این دوره‌ها چهار میلیون تومان است که به جای پرداخت آن کارآموزان یک سال بصورت رایگان با انجمن ناشنوایان همکاری می‌کنند.

وی گفت: در پایان این دوره‌های آموزشی، کارآموزان در آزمون کشوری شرکت کرده و در نهایت مدرک مترجمی زبان اشاره را دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این دوره‌ها به بخش ناشنوایان کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه مراجعه کنند.

وی افزود: در حال حاضر شش مترجم زبان اشاره داریم که با توجه به کمبود مترجم، اکثر ناشنوایان در مباحث آموزشی و بخشی از زندگی روزمره با افراد دیگر جامعه با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

حسنی خونسار خاطرنشان کرد: بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی امیرکبیر با همکاری انجمن ناشنوایان استان در سالجاری افتتاح شده و اکنون آماده ارائه خدمت فرهنگی به این افراد است و امیدواریم با حمایت خیرین بتوانیم منابع و تجهیزات این بخش را غنی‌تر کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار