برگزاری جشنواره ملی طلایه‌داران خلیج فارس در چابهار

جشنواره ملی طلایه‌داران خلیج فارس هم‌زمان با عید سعید مبعث با حضور کشورهای همسایه در چابهار برگزار می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نخستین بار  جشنواره طلایه‌داران شکوه خلیج فارس اواخر بهمن به مدت یک هفته در چابهار برگزار خواهد شد.

رحمدل بامری گفت: اجرای فرامین رهبر انقلاب، ایجاد نشاط اجتماعی و بهره‌گیری از مسائل فرهنگی و اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

او افزود: بهترین زمان برگزاری این جشنواره ملی در سیستان و بلوچستان عید مبعث است که منشاء وحدت بوده و لازم است برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با رویکرد وحدت و اتحاد و انسجام با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی اجرا شود.

علیرضا جلال زایی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز گفت: افغانستان، عمان، پاکستان و هند در همایش ملی ساحل‌نشینان در چابهار و همایش بین‌المللی غذا در زاهدان حضور مستمری داشتند، بنابراین اقدام لازم برای حضور آن‌ها در این جشنواره انجام شده است.

او گفت: این جشنواره با هدف رونق اقتصادی سواحل مکران و شور و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود، بنابراین قرار است غرفه‌هایی برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در کنار غرفه‌های صنایع‌دستی ایجاد شود.

دبیر جشنواره ملی طلایه‌داران خلیج فارس گفت: نمایش فرهنگ مردم استان، طبخ غذا‌های محلی و اجرای موسیقی محلی قرار است در این جشنواره اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار