سرپرست مرکز بهداشت بجنورد گفت: امسال ۱۱ هزار و ۶۱ خدمت رایگان تغذیه به ۴ هزار و ۵۲۵ نفر از شهروندان ارائه شده است.

دکتر ابراهیم بازخانه‌ای گفت: ارائه خدمات تغذیه ای نسبت به سال گذشته رشد داشته است،  سال گذشته ۶ هزار و ۴۵۵ خدمت به ۳ هزار و ۱۲۰ نفر از شهروندان بجنوردی ارائه شده است این در صورتی است که امسال به بیش از ۴ هزار نفر ارائه خدمت شده است.

او گفت: کارشناسان تغذیه ما در مراکز بهداشت، خدمات پیشگیرانه و مراقبت‌های تغذیه‌ای شامل آموزش تغذیه سالم و پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با تغذیه را در قالب ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای و در صورت نیاز خدمات تخصصی و رژیم درمانی ارائه می‌کنند.

سرپرست مرکز بهداشت بجنورد گفت: این خدمات با هدف افزایش دسترسی خانواده‌ها به خدمت آموزشی و پیشگیری تغذیه، با توجه به گسترش روزافزون بیماری‌های غیرواگیر مرتبط با تغذیه، افزایش بهره‌مندی مردم از خدمات مشاوران تغذیه در قالب سیستم ارجاع، گسترش طیف خدمات تغذیه پیشگیرانه قابل دسترسی در خدمات انجام می‌شود.

بازخانه ای گفت: بررسی وضعیت تغذیه‌ای بیماران، محاسبه کالری مورد نیاز آن‌ها، تنظیم رژیم غذایی بیماری، آموزش رژیم غذایی تنظیم‌شده به بیمار، ارائه توصیه‌های عمومی برای فعالیت بدنی و پیگیری از جمله اقداماتی است که توسط کارشناسان تغذیه و مراقبان سلامت، انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.