گوگل ربات چت هوش مصنوعی خود را تست می‌کند

براساس یک گزارش، ممکن است گوگل با انتشار ابزاری که به خوبی کار نمی‌کند، به شهرت خود آسیب برساند، اما به زودی نتایج ابزار چت هوش مصنوعی آن را خواهید دید.

CNBC این هفته گزارش داد که گوگل آزمایش یک ربات چت هوش مصنوعی به نام Apprentice Bard را آغاز کرده است که شبیه به چت جی پی تی است، یک سرویس آنلاین که از بسیاری جهات مفیدتر از جستجوی گوگل است و ممکن است به زودی آن را ببینیم.

ساندار پیچای، مدیر اجرایی شرکت گوگل در حالی که نتایج مالی سه ماهه چهارم را گزارش می‌کند، گفت: گوگل قصد دارد ابزار‌های مدل زبان هوش مصنوعی خود را در هفته‌ها و ماه‌های آینده در دسترس عموم قرار دهد.

چت جی پی تی، از فناوری هوش مصنوعی به نام مدل زبان بزرگ استفاده می‌کند که بر روی حجم وسیعی از داده‌ها در اینترنت آموزش داده شده است. این نوع از مدل‌های هوش مصنوعی از مکانیسمی به نام ترانسفورماتور استفاده می‌کنند که گوگل پیشگام آن بود. موفقیت چت جی پی تی، در همه چیز از نوشتن نرم افزار، قبولی در امتحانات و ارائه مشاوره در حذف یک ساندویچ از یک VCR، آن را به کانون توجه فناوری سوق داده است، حتی اگر نتایج آن ممکن است گمراه کننده یا اشتباه باشد.

طبق گزارش CNBC ابزار Apprentice Bard گوگل مشابه چت جی پی تی است، اما این شرکت همچنین در حال آزمایش قالب پرسش و پاسخ برای نتایج جستجوی گوگل است. جف دین، رهبر تحقیقات گوگل در جلسه‌ای در سال ۲۰۲۲ به کارمندان گفت گوگل با رویکرد خود محافظه کارانه‌تر عمل می‌کند تا از «خطر اعتبار» هوش مصنوعی که پاسخ‌های بدی را ارائه می‌دهد، جلوگیری کند.

گوگل در مورد جزئیات این گزارش توضیحی نداد، اما لیلی لین، سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای گفت: «ما مدت‌ها است بر روی توسعه و استقرار هوش مصنوعی برای بهبود زندگی مردم تمرکز کرده‌ایم، ما همچنان به آزمایش فناوری هوش مصنوعی خود در داخل ادامه می‌دهیم. مطمئن باشید که مفید و ایمن است و ما مشتاقانه منتظر هستیم تا به زودی تجربیات بیشتری را به اشتراک بگذاریم».

فناوری هوش مصنوعی در حال حاضر در اطراف ما وجود دارد و به همه چیز کمک می‌کند، از تقلب در کارت اعتباری گرفته تا تبدیل گفتار ما به پیام‌های متنی. با این حال فناوری چت جی پی تی انتظارات را بالا برده است، بنابراین واضح است که با تکیه بر دستیار‌های دیجیتال و ابزار‌های آنلاین، این فناوری به هر نحوی در زندگی ما اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

شرکت زیرمجموعه هوش مصنوعی گوگل DeepMind نیز در این امر دخیل است. دمیس حسابیس، مدیر اجرایی در این باره گفت شرکت او در حال بررسی آزمایش بتای خصوصی یک ربات چت هوش مصنوعی به نام اسپارو در سال ۲۰۲۳ است.

گوگل که به دلیل خروج تیمنیت گبرو، محقق هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۰، تبلیغات بدی را تحمل کرد، برنامه‌ای دارد با تمرکز بر فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی یا ML. ماریان کرواک، معاون تحقیقات گوگل، در پستی در ژانویه گفت: «ساخت مدل‌ها و محصولات ML به شیوه‌ای مسئولانه و اخلاقی، هم تمرکز اصلی و هم تعهد اصلی ما است.

گوگل مشتاق است تا تخصص عمیق هوش مصنوعی خود را تبلیغ کند. به گفته نیویورک تایمز، چت جی پی تی یک وضعیت اضطراری «کد قرمز» در گوگل ایجاد کرد و لری پیج و سرگئی برین، بنیانگذاران گوگل را به کار فعال بازگرداند.

منبع: cnet

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار