عملیاتی شدن طرح فاز ۴ فولاد میانه در سال آینده

معاون وزیر صمت از عملیاتی شدن طرح فاز ۴ فولاد میانه در سال آینده خبر داد.

جعفری با حضور در شهرستان میانه و در حاشیه بازدید از مجتمع فولاد میانه و شرکت فولاد آذربایجان گفت: در راستای بحث‌های توسعه‌ای طرحی به‌نام فاز ۴ فولاد میانه از محل مازاد فاینانس در حال انجام است و امیدواریم در سه ماهه اول سال آینده عملیات اجرای آن را شاهد باشیم.

او  جذب نیرو‌های انسانی در طرح‌های جدید را از مطالبات و اولویت‌های مردم شهرستان میانه اعلام کرد و افزود: از بعد تخصصی سعی در تامین نیرو از خود منطقه خواهیم داشت و در بحث جایگزینی نیروی انسانی باید به آموزش با استفاده از نیرو‌های باتجربه و متخصص جهت بهره وری در کار توجه شود تا تولید محصول باکیفیت در این مجموعه‌ها توسط افراد متخصص و باتجربه جدید تداوم یابد.

او  تامین آب در بحث‌های توسعه‌ای را جزو سیاست‌های وزارت صمت عنوان نمود و گفت: در تامین آب صنایع از آب فاضلاب با ارائه طرح و برنامه استفاده خواهد شد.

معاون وزیر صمت همچنین نکته مهم در صنعت را تامین مواد اولیه برای توسعه بالادستی مانند گندله سازی دانست و افزود: زحمت اکتشاف را سازمان صمت با همکار‌ی ما برعهده خواهد داشت و این امر قطعاً به توسعه اشتغال و پایداری تولید در فولاد میانه و آذربایجان کمک خواهد کرد.

جعفری تصریح کرد: محدوده معادنی که تامین مواد اولیه سنگ را داشته شناسایی نموده ایم تا متعاقب آن کنسانتره و گندله را داشته باشیم.

او  بحث گاز و برق را جزو وظایف وزارت نیرو و نفت و تامین زیرساخت‌ها را جزو برنامه‌های بلندمدت آن‌ها خواند و گفت: ما هم در کنار آن‌ها به تامین برق ۱۵ هزار مگاواتی اقدام کردیم و تفاهم نامه‌ای را در این راستا منعقد کردیم تا واحد‌های صنعتی نسبت به ایجاد نیروگاه در مناطق مختلف اقدام کنند که این امر نیز نیازمند رفع مشکل گاز است که امیدواریم با برنامه‌های وزارت نیرو در میان مدت و سپس در دراز مدت شاهد رفع مشکل باشیم.

فرماندار شهرستان میانه نیز با اشاره به مراجعه ۶۰۰ نفر به فرمانداری در ملاقات‌های عمومی گفت: بیش از ۵۰ درصد مطالبات این افراد استخدام در شرکت فولاد است که این انتظار ناشی از آمار بالای بیکاری در شهرستان است.

سعادتی افزود: وزارت صمت و مدیران فولاد باید در زمینه توسعه فاز‌های فولاد عزم جدی داشته باشند.

او  بر ضرورت صدور دستور ویژه با ساز و کار مشخص جهت هزینه کرد بخشی از درآمد‌های مجتمع فولاد برای انجام مسئولیت‌ها و نیاز‌های اجتماعی شهرستان در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی تاکید کرد.

او  در ادامه تردد خودرو‌های سنگین حامل محصولات و مواد اولیه فولاد را سبب آسیب جدی به جاده‌ها خواند و افزود: انتظار می‌رود فولاد در بهسازی و بهبود راه‌های شهرستان و همچنین در دیگر حوزه‌ها حمایت لازم را اعمال داشته و در جهت مدیریت مجتمع‌های فولادی اقدام کند.

رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی گفت: این استان از نظر تامین انرژی برق دچار عقب ماندگی است.

پرنیان افزود: عمده صنعتگران استان به دلیل عدم تامین برق و گاز کافی برای تولید از استان مهاجرت می‌کنند و فعالیت‌های لازم برای توسعه اقتصادی استان در این زمینه اتفاق نیفتاده است.

او  سرمایه در گردش واحد‌ها و صنایع به ویژه صنایع غذایی و پتروشیمی را از دیگر مشکلات واحد‌ها عنوان کرد.

او  خواستار برنامه ریزی و محاسبه یک درصد خسارت معادن و نیز یک درصد فروش صنایع معدنی و اختصاص درآمد آن به شهرستان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار