بازدید تیم واکنش سریع معاونت درمان وزارت بهداشت از مراکز درمانی خوی

در سفری دو روزه، تیم واکنش سریع معاونت درمان وزارت بهداشت از مراکز درمانی خوی بازدید کرد.

رحمانی رئیس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در اثر شدت زلزله اخیر در شهرستان خوی به تعدادی از مراکز درمانی خسارات نسبی وارد شده است.  

وی افزود: بعضی از بخش‌های بستری بیمارستان آیت الله خویی و قمر بنی هاشم از چرخه ارائه خدمات خارج و در حال حاضر امکان بستری در آن مراکز وجود ندارد. البته ساختمان جدید اورژانس قمر بنی هاشم فعال و در حال ارائه خدمت به هموطنان شهرستان خوی است.

رئیس تیم واکنش سریع وزارت بهداشت گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) دچار آسیب جزیی شده است و امکان بستری در تعدادی از بخش‌های این مرکز وجود دارد.  

وی ادامه داد: در بیمارستان تک‌تخصصی تخصصی آیت الله مدنی با توجه به آسیب کم، توصیه به جابجایی تخت‌ها براساس فرایند مدیریت تخت شد تا امکان بستری سایر بیماران در آن مرکز فراهم شده و میزان اعزام کاهش یابد.

رحمانی گفت: به محض وقوع زلزله، در محل EOC وزارت حاضر و هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و ارومیه برای افزایش ظرفیت و پذیرش مصدومین انجام گرفت. همچنین در مکاتبه معاونت درمان وزارت بهداشت، مراکز درمانی استان‌های مجاور از جمله استان آذربایجان شرقی، ارومیه، کردستان و زنجان برای پذیرش بیماران در روز‌های بعدی به حالت آماده باش درآمده و اعزام بیماران نیازمند بستری به این استان‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: در جلسه با مسئولین دانشگاه مشکلات و کمبود‌های تمام مراکز درمانی احصا و جهت رفع آن تلاش می‌شود. همچنین رصد شرایط خدمت رسانی درمانی به مراجعین بیمارستان‌های این شهرستان به صورت شبانه روزی صورت می‌گیرد.

گفتنی است در این سفر فرزاد رحمانی رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت و احسان دبیری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو تیم واکنش سریع معاونت درمان به همراه جمعی از مسئولین دانشگاهی از بیمارستان‌های قمر بنی هاشم (ع)، آیت الله خویی، امام خمینی (ره) و آیت الله مدنی بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.