وزیر دادگستری سابق کره جنوبی به حبس محکوم شد

وزیر دادگستری سابق کره جنوبی به دو سال زندان محکوم شد.

وزیر دادگستری سابق کره جنوبی که زمانی نامزد ریاست جمهوری نیز قلمداد می‌شد، روز جمعه به علت جعل مدارک تحصیلی فرزندانش به دو سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، چو کوک، دستیار سابق رئیس جمهور سابق مون جائه این، زمانی به عنوان یک ستارهِ در حال ظهور در سیاست کره جنوبی در نظر گرفته می‌شد و انتظار می‌رفت برای جانشینی او نامزد شود. چو، مدت کوتاهی پس از انتصاب به سمت وزیر دادگستری در سال ۲۰۱۹، هدف اتهاماتی مبنی بر جعل سوابق تحصیلی فرزندانش قرار گرفت.

این سیاستمدار، ظاهرا اسناد تحصیلی جعلی برای پسر و دخترش تهیه کرده است. دادگاه منطقه مرکزی سئول، چو را به علت جعل اسناد مجرم شناخت و او را به دو سال زندان و جریمه نقدی به مبلغ ۶ میلیون وون (۴۴۶۰ یورو) محکوم کرد.

دادگاه اعلام کرد: ماهیت جرایم او، جدی است، زیرا او با سوء استفاده از موقعیت خود به عنوان استاد دانشگاه مرتکب جرم شده است. چو همچنین به علت دخالت در تحقیقات مربوط به فساد با استفاده از نفوذ خود به سوء استفاده از قدرت مجرم شناخته شد.

چو که یکی از چهره‌های پیشرو سابق در میان ترقی خواهان کره جنوبی با پیشینه‌ای قوی از جمله استادی در دانشگاه ملی معتبر سئول بود، تنها یک ماه پس از تصدی سمت خود در سال ۲۰۱۹ از سمت وزیر دادگستری استعفا کرد.

یون سوک یول، دادستان کل سابق که چو کوک را متهم کرد، در انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ پیروز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار