ضرورت آماده‌سازی زیر ساخت‌های دوره سالمندی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در ۳۰ سال آینده جمعیت قابل توجه‌ای سالمند در کشور خواهیم داشت.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی شجره طیبه‌ای است که حدود ۴۲ سال فعالیت می‌کند و در کنار کار تخصصی خود کار‌های دیگری در حوزه سلامت اجتماعی و نگه داری ایتام انجام میدهد یعنی سازمان بهزیستی از زمان غربالگری ژنتیک تا دوره سالمندی حضور دادند.

وی با بیان اینکه دوره سالمندی بسیار مهم است گفت: حتما باید زیر ساخت‌های اساسی دوره سالمندی در کشور آماده شود، زیرا در ۳۰ سال آینده جمعیت قابل توجه‌ای سالمند در کشور خواهیم داشت.

قادری اظهار کرد: مسئله مناسب سازی موضوع مهم دیگری است که مناسب سازی یعنی دسترسی پذیری افراد دارای معلولیت و سالمندان و حتی مادرانی که با کالسکه تردد می‌کنند سهولت شود، این موضوع یکی از کار ویژه‌هایی است که به همت سازمان بهزیستی و وزارت کشور در حال پیگیری است.

وی گفت: برای اولین بار در دولت سیزدهم بهره مندی افراد دارای معلولیت از ۵۹ کد خدمت ستاره دار در حوزه توانبخشی نظیر موضوعاتی مانند گفتار درمانی، فیزیوتراپی، کاردرمانی و سایر خدمات توانبخشی فراهم شده است که افراد می‌توانند با ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی خدمات مستمری را در این حوزه‌ها دریافت کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از خدمات بسیار مهم برای تاب آوری و مبارزه با پیشرفت بی رویه معلولیت در ساختار جسمی موضوع خدمات توانبخشی است که بسیار مهم است زیر این خدمات هزینه‌بر و زمان بر هستند.

وی عنوان کرد: اگر کودکی در دوره ۳ تا ۶ سالگی هست که در غربالگری سازمان بهزیستی حضور داشته و نیاز به کاشت حلزون دارد یا اندام کمک توانبخشی برای موضوع شنیداری نیاز دارد می‌تواند مراجعه کند و درمان را با حمایت وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار