یونیسف:

یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی جهان در افغانستان روی داده است

نماینده جدید یونیسف در افغانستان اعلام کرد: مردم افغانستان یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کنند.

 «فران اکیثا» نماینده جدید صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در افغانستان در نخستین پیام خود به عنوان رئیس دفتر یونیسف در افغانستان اعلام کرد: افغانستان با یکی از بزرگترین بحران‌های انسانی در جهانی روبرو است.

وی افزود: گروه‌های امداد رسان یونیسف به کار خود در افغانستان ادامه خواهند داد تا کودکان، مادران و مردم این کشور را تحت پوشش برنامه‌های خود قرار دهند.

قبل از این نیز اداره هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان گفته بود ۲۸ میلیون نفر (از جمعیت حدود چهل میلیونی افغانستان) به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

براساس گزارش نهاد‌های کمک رسان بین‌المللی حدود هفتاد درصد مردم افغانستان امنیت غذایی ندارند و بیش از چهار میلیون زن و کودک در افغانستان از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند.

دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در این زمینه گفت: ۸۷۵ هزار کودک به سوءتغذیه شدید، دو میلیون و سیصد هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه نسبتا حاد و هشتصد و چهل هزار زن باردار نیز به سوءتغذیه دچار هستند.

گفتنی است مقامات حکومت افغانستان وضعیت بحرانی فعلی در این کشور را ناشی از دو دهه اشغالگری می‌دانند.

چندی قبل سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت: کشور‌های اشغالگر در دو دهه حضور خود مردم افغانستان را با بمب و باروت می‌کشتند و اکنون می‌خواهند با گرسنگی بکشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار