سومین حرم اهل بیت (ع) غرق در سرور مولود کعبه حضرت علی (ع)

در سالروز ولادت نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی(ع) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) میزبان دلدادگان اهل بیت (ع) است.

به مناسبت سالروز خجسته میلاد حضرت مولی الموحدین امام علی (ع)، حرم حضرت شاهچراغ (ع) میزبان شیفتگان و زائران بی‌شماری از اقصی نقاط کشور و استان فارس است که از روزگذشته به ملجأ ملکوتی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) آمده‌اند تا گوشه‌ای از ارادت خود را به فخرکائنات امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علیه السلام ابراز کنند.

همچنین به مناسبت اعیاد ماه مبارک رجب و اعیاد پیش رو صحن و سرای بارگاه ملکوتی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به همت خادمان آستان مقدس با پرچم‌های رنگین فضاسازی شده و این آستان مقدس غرق شادی و شور است.

در این راستا همزمان با فرارسیدن میلاد خجسته مولود کعبه، برنامه‌های حرم مطهر شامل قرائت آیاتی از قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مداح و ستایشگر اهل بیت (ع)، نورافشانی، گلباران حرم مطهر و پخش نقل و شیرین است. همچنین چایخانه حضرت در حیاط حرم در این ایام با توزیع چای و قهوه متبرک آماده میزبانی از زائران و مجاوران هستند.

امروز شهر شیراز رخت شادی به تن کرده است و تمامی معابر و خیابان‌ها آذین‌بندی شده‌اند و صدای شور و شادمانی با پخش آهنگ مولا علی (ع) از گلبانگ مساجد و موکب‌های شهر به گوش می‌رسد.

آیین سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) در بقاع متبرکه و مساجد استان نیز در حال برگزاری است و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مردم ولایتمدار با شرکت در این آیین‌ها سالروز میلاد امام اول شیعیان را جشن گرفتند.

بسیاری از زوج‌های جوان نیز به میمنت خجسته میلاد با سعادت حضرت علی (ع) سیزدهم رجب را به عنوان روز ازدواج تعیین و زندگی مشترک خود را برپا کردند.

همچنین آیین معنوی اعتکاف از صبح امروز شنبه پانزدهم بهمن‌ماه در مساجد و در مسجد جامع شهداء شیراز آغاز شده و هزاران مرد و زن با هدف رسیدن به قرب الهی و کمال انسانیت در این آیین معنوی حضور یافته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا آقا و مولای من حضرت
امام علی (ع) جانم به قربانت آقاجان
ما را در دنیا و آخرت تنها نگذار و یاریمان
کن که سخت محتاج شمائیم
فرمانده دلهایی و مایه آرامش جانی
تو مایه فخر نبوت و امت ، سرور ما هستی و نور خدایی
تو مرجع ایمان و فخر و مباهات ملائک
و زمین و آسمانی
تو نور محمد (ص) ،همسر زهرا (س)
پدر یازده امام (ع) و پدر امتی
ما به وجودت افتخار می کنیم و دوستت
داریم و عاشقت هستیم ،ای حریم
مهربانی و اسوه تقوا و الگوی عشق و ایثار و فداکاری و کرامت و حرمت انسانی
ای الگوی شهامت و شجاعت و عدالت و حریت و جوانمردی و دریای بیکران علم و سخاوت و ای بازوان توانمند اسلام و پیامبر (ص) ....ای کاش لیاقت خدمت گذاری ترا داشتم ، ای امام عزیزتر از جانم
آخرین اخبار