مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه‌اندازی مجهزترین تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت زائدات شناور‌ها در مجتمع بندری امام خمینی (ره) خبر داد.

 نادر پسنده مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در جریان بازدید از فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: یکی از الزامات بین المللی، حفاظت از محیط زیست دریایی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

‎او افزود: با سرمایه‌گذاری که در دو پروژه بزرگ در بندر امام خمینی (ره) و همچنین بندر شهید رجایی صورت گرفته این بنادر به تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت زائدات شناور‌ها مجهز شدند.

مدیرکل ایمنی وحفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این تأسیسات با بالاترین استاندارد‌های ممکن ایجاد شده و به خوبی در حال فعالیت هستند، ادامه داد:  سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش است تا تأسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت زائدات شناور‌ها را در دیگر بنادر کشور راه‌اندازی کند.

پسنده می‌گوید: این تأسیسات در راستای اجرای الزامات کنوانسیون بین المللی دریایی مارپُل با هدف پیشگیری و مبارزه با آلودگی در دریا و آبراهه‌ها راه‌اندازی شده‌اند.

به گفته او، با اجرایی شدن این پروژه، افزون بر توسعه و رونق بازرگانی در منطقه، بر جایگاه کشورمان در زمینه رعایت استاندارد‌ها و الزامات بین المللی دریایی افزوده شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.