طرح طبقه‌بندی مشاغل در تمام واحد‌های تولیدی سیستان و بلوچستان باید اجرا شود

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل در مجتمع مس چهل کوره نصرت آباد خبر داد .

معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل در مجتمع مس چهل کوره نصرت آباد خبر داد و گفت: این طرح باید در تمام واحد‌های تولیدی بالای ۵۰ نفر در این استان اجرایی شود.

اله نظر شه بخش  در حاشیه بازدید نماینده مردم شهرستان‌های خاش و میرجاوه و بخش‌های نصرت آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی، عضو هیئت مدیره شرکت صنایع ملی مس ایران و تعدادی از مسوولان استانی از مجتمع مس چهل کوره نصرت آباد، اظهارداشت: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این مجتمع تصویب شد و در سریعترین زمان ممکن اجرایی می‌شود.

وی افزود: طبق ماده ۴۹ قانون کار، به منظور استقرار مناسبات صحیح کارگاه با بازار کار در زمینه مزد و مشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسوولیت مشاغل مختلف در کارگاه، کارفرمایان مشمول این قانون موظفند با همکاری کمیته طبقه‌بندی مشاغل کارگاه و یا موسسات ذی‌صلاح، طرح طبقه‌بندی مشاغل را تهیه کنند و پس از تایید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا درآورند.
معاون روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تمام واحد‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی با داشتن حداقل ۵۰ نفر کارگر، ملزم به تهیه و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند. همچنین شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیرو می‌بایست با هر تعداد کارگر این طرح را اجرا کنند.

وی اظهارداشت: پرداخت مزد عادلانه و مساوی برای کار مشابه در شرایط کاری یکسان، ایجاد هماهنگی و نظم و سرعت عمل در اداره امور استخدام کارکــــنان و کمک به مدیریت در حل مسائل، پیشگیری از اعمال نظر‌های شخصی احتمالی سرپرستان و مدیران، کـــاهش شکایات و نارضــــایتی هاو جلوگیری از تضعیف روحیه کــــارکنان از طــــریق رفع تبعیض بین آنان با تعیین مزد شغل یکسـان برای مشاغل همگـروه و بهبود روابـــط کارکنان و مسئولین سازمان با مشخص شدن وظایف و حدود اختیارات و مسوولیت‌های طرفین از جمله اهداف اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار