مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

طرح منظومه روستایی در ۱۹ بخش استان زنجان مصوب و ابلاغ شده است

رضا خواجه‌ای گفت: طرح منظومه روستایی در ۱۹ بخش استان مصوب و ابلاغ شده است و در شهرستان های طارم و خدابنده در حال اجرا است.

رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) به منظور تامین مسکن محرومان و متولی توسعه و عمران روستاهای کشور و ساخت واحدهای مسکونی شهرها در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های دولت جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۵۲ هزار واحد مسکن روستایی معادل بیش از ۵۶ درصد را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مقاوم سازی کرده است که از این حیث توانسته نام استان زنجان را جزو استان‌های موفق در سطح کشور ثبت کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: نرم کشوری مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی ۴۹ درصد است که استان زنجان هفت درصد از نرم کشوری بالاتر است و امسال هم ۴۵۰۰ واحد سهمیه برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی استان پیش بینی شده است.

خواجه‌ای تاکید کرد: اجرای طرح هادی، مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، صدور سند مالکیت و توسعه و آبادانی روستاها از اهداف مهم فعالیتی بنیاد مسکن است.

وی گفت: از ۷۱۰ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مکلف است نسبت به مطالعه طرح هادی این تعداد روستا اقدام کند و در این میان در ۱۰۰ درصد روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار مطالعه طرح هادی انجام شده و همچنین ۶۰ روستای با جمعیت زیر ۲۰ خانوار هم جهت خدمات رسانی نیاز به مطالعه طرح هادی داشتند که مطالعه انجام شده است و این استان در مطالعه طرح هادی بالاتر از نرم کشوری قرار دارد و در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان مطالعه طرح هادی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ابراز کرد: در ۴۶۳ روستای استان زنجان اجرای طرح هادی انجام شده و فاز به فاز در روستاها به فراخور اعتباری که پیش بینی می‌شود این طرح اجرا می‌شود و طی سال گذشته تنها در ۱۲۰ روستا حدود ۴۰۵ هزار متر طول آسفالت اجرا شده است و این مهم در استان با مشارکت دهیاران، بخشداری، فرمانداری‌ها و مجموعه حوزه امور روستایی استانداری صورت گرفت.

خواجه‌ای افزود: زنجان به عنوان پایلوت و اولین استانی است که طرح توسعه پایدارمنظومه روستایی در تمام نقاط این استان، طرح مطالعه و تصویب شده و در دو شهرستان خدابنده و طارم تسهیل گری بر اساس مطالعات کار شروع شده است و استان‌هایی که هم می‌خواهند این طرح را مطالعه کنند بنیاد مسکن استان مشاوره لازم را می‌دهد.

وی ابراز داشت: طرح منظومه روستایی در ۱۹ بخش استان مصوب و ابلاغ شده است و به علت محدودیت اعتباراتُ این طرح تنها در شهرستان طارم و خدابنده این طرح عملیاتی شده و همه بخش‌های شهرستان طارم و بخش مرکزی خدابنده این طرح در دست اجرا می‌باشد و ۱۴۵ طرح در شهرستان خدابنده و ۱۷۶ طرح در طارم از اعتبارات منظومه روستایی استفاده کردند و ۷۱ طرح هم به بهره برداری رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.