قالیباف در نطق پیش از دستور:

کمیسیون عمران بر روند خدمات رسانی به مردم زلزله زده خوی نظارت داشته باشد

رئیس مجلس گفت: از کمیسیون عمران می خواهم بر روند خدمات رسانی به مردم نظارت جدی داشته باشد.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۶ بهمن) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، گفت: در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی با شکوه انقلاب اسلامی، فرا رسیدن دهه مبارک فجر را به ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک و تهنیت می‌گویم و به روح پرفتوح امام راحل (ره) که رهبر و مرشد حرکت تاریخی ملت ایران در راه کسب استقلال، آزادی و برپایی جمهوری اسلامی بودند درود می‌فرستم.

وی ادامه داد: ان شاء الله امروز به همراه نمایندگان محترم برای تجدید میثاق به مرقد مطهر حضرت امام مشرف می‌شویم و نکاتی را در آنجا ذکر خواهم کرد.

قالیباف میلاد بابرکت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر را به همه شیعیان اهل بیت و پدران ایران عزیزمان تبریک گفت و افزود: امیدوارم همه ما از پیروان راستین این صراط مستقیم باشیم.

رئیس قوه مقننه کشورمان یادآور شد: این روز‌ها مردم عزیزمان در شهرستان خوی در سرمای شدید دچار خسارت‌های ناشی از زلزله شده اند، مدیران اجرایی در حال تلاش برای حل مسائل آن‌ها هستند که امیدوارم این تلاش‌ها سرعت بیشتری گرفته و از کمیسیون عمران می خواهم بر روند خدمات رسانی به مردم نظارت جدی داشته باشد.

وی با تشریح گزارش حضور هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در هفدهمین کنفرانس اتحادیه پارلمانی کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی، گفت: اتحادیه بین المجالس اسلامی به جهت نقش تاسیسی جمهوری اسلامی در همگرایی کشور‌های مسلمان همواره یکی از اولویت‌های فعالیت خارجی مجلس شورای اسلامی بوده است.

قالیباف ادامه داد: در اجلاس الجزایر، ۱۸ رئیس مجلس و ۴۰ هیات از مجالس کشور‌های اسلامی حضور داشتند که در این حضور ۲ روزه فرصت ملاقات تفسیری دوجانبه با ۷ هیات موثر حاضر در اجلاس فراهم شد و در این اجلاس ابتکار همکاری کشور‌های اسلامی برای پیشبرد صلح و پیشرفت را ارائه کردم که مورد استقبال قرار گرفت، همچنین به طور یکصدا اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اتفاق مهم دیگر در این اجلاس وحدت کشور‌های اسلامی در برابر اقدامات کشور‌های اروپایی علیه کشور‌های اسلامی بود به گونه‌ای که اهانت به مقدسات اسلامی از جمله قرآن کریم و حتی رهبران اسلامی در کشور‌های اروپایی در قطعنامه‌های صادر شده محکوم شد و مجالس کشور‌های اسلامی با قاطعیت، مداخله پارلمان اروپا در مسائل داخلی کشور‌های مسلمان از جمله مسائل کشورمان را رد کردند، امیدواریم کشور‌های اسلامی با وحدت و همدلی با توجه به ظرفیت‌های بزرگ و متنوع خود بیش از گذشته در جهت ایجاد قدرتی جدید در نظم جدید جهانی حرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار