مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: از بهمن سال گذشته تاکنون، هزار و ۷۷۶ حادثه در استان تحت پوشش امدادرسانی قرار گرفته است.

قاسم غریب آبادی گفت: در حوادثی مانند، آتش سوزی جنگل و مرتع، برف و کولاک، جاده‌ای، سیل و آبگرفتگی از جمله خدمات هلال احمر در حوزه امداد رسانی طی این مدت بوده است.

او گفت: در حوادث ۲ هزار و ۳۸۴ گروه عملیاتی متشکل از ۶ هزار و ۲۲۳ نفر با بکارگیری ۲ هزار و ۶۱۰ خودرو و حدود ۲ هزار آمبولانس طی این مدت به محل حوادث اعزام شدند.

او در مورد دوره‌های بازآموزی برگزار شده گفت: طرح‌های زمستانه، نوروزی و تابستانه در این دوره‌ها برگزار شد.

قاسم غریب آبادی گفت: درحوزه درمان نیز ۷ مرکز فیزیوتراپی، ۳ مرکز گفتار درمانی و ۲ مرکز کاردرمانی و یک مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان راه اندازی شد.

او گفت: مراکز فیزیوتراپی هلال احمر گلستان در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس، ترکمن، بندرگز، گمیشان، آق قلا، مینودشت، مراکز گفتار درمانی در گرگان، ترکمن، کردکوی و مراکز کاردرمانی در شهرستان‌های گرگان و ترکمن بوده است.

غریب آبادی در مورد ارائه خدمات حمایتی در بخش توانبخشی گفت: ۹۵۰ نفر در این بخش خدمات گرفتند.

او گفت:ارزش ریالی کمک حمایتی از طریق داروخانه به مدد جویان نیز ۱۶ میلیارد ریال بوده است.

غریب آبادی در مورد خدمات هلال احمر در حوزه آموزش نیز گفت: مقدماتی امداد، مقدماتی نجات، تخصصی پایه حمایت‌های روانی و اجتماعی، تخصصی پایه اسکان (سرپناه اضطراری) و تخصصی پایه پیش بیمارستانی از جمله خدمات این حوزه بوده است.
او گفت: سه شهرستان اول در پوشش امدادی حوادث جاده‌ای، مینودشت با ۲۶۶ مورد، گرگان با ۲۴۹ مورد و کردکوی ۱۹۲ مورد بوده است.

غریب آبادی افزود: سه شهرستان اول در پوشش امدادی حوادث کوهستان، گرگان با ۳۶ مورد، مینودشت با ۳۴ مورد و علی آباد با ۲۳ مورد بودند.

او در مورد مانور‌های برگزار شده گفت: تمرین در شرایط واقعی، دورمیزی، عملکردی (شهرستانی و استانی) بوده است و افراد مختلف در طرح ایمنی و راهنمایی مسافرین نوروزی بیش از ۲ میلیون نفر خدمات گرفتند.

غریب آبادی گفت: تعداد اعضای مشارکت کننده در طرح تابستانی شوق رویش ۶ هزار و ۱۹۲ نفر بودند و طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در محلات کم برخوردار و روستا‌ها نیز برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: جشنواره‌ها و مسابقات و پویش‌ها از جمله جشنواره "رفیق خوشبخت ما" با موضوع شهید سردار سلیمانی در استان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار