محکومیت ۱۴ هزار میلیارد تومانی یک شرکت خودروساز/ دولت قبل تعزیرات را تضعیف کرد

اوصانلو گفت: در دولت قبل سازمان تعزیرات حکومتی کاملا تضعیف شد و اختیارات قانونی برای نظارت بر بازار از سازمان تعزیرات حکومتی گرفته شد.

احمد اوصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری به مناسبت ایام دهه فجر گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در طی ۲۸ سال گذشته متاسفانه در ۸ سال گذشته در دولت قبل کاملا تضعیف شد و نه تنها اختیار قانونی برای نظارت بر بازار از سازمان تعزیرات حکومتی گرفتند و نتیجه این اقدامات از سال ۹۲ به بعد وضع شد این شد که سازمان تعزیرات حکومتی را از نظارت بر بازار به مرجع رسیدگی به تخلفات بازار تنزل دادند

وی افزود: نتیجه اقدامات این شده که علی‌رغم تلاش یک ساله هنوز ایده و مدلی که برای کارآمدی طراحی کردیم با چالش‌هایی مواجه هستیم.

اوصانلو با بیان اینکه ۲۱۰ شهرستان در کشور فاقد مراکز تعزیرات حکومتی هستند گفت: ۸۷ ساختمان که سازمان تعزیرات در آن مستقر است استیجاری می‌باشد؛ و فقط ۴۴درصد پست‌های سازمانی پر شده و ۶۶ درصد آن خالی هستند.

وی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی برای دو هدف در سال ۷۳تشکیل شد که هدف اول آن این بود تمام ساز و کار‌های قانونی که برای نظارت بر نیاز است در اختیار داشته باشد هدف دوم رفع خلا‌های موجود در حوزه تخلفات بازار بود که از حوزه قضایی گرفته شد و به قوه مجریه سپرده شد.

اوصانلو اظهار کرد: در حال حاضر سازمان تعزیرات حکومتی در کل کشور با ۵۰۰ تا ۶۰۰ رئیس شعبه در حال مدیریت است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در یکسال گذشته مصوبه سران قوا را داشتیم که نتیجه آن در رسیدگی به پرونده ها مشهود است.

اوصانلو گفت: درحالی در دولت گذشته میزان وصولی جرایم نقدی ما پایین بود و کمتر از یک درصد بود اما اکنون به  ۳۰ درصد رسیده است.

وی افزود: امسال ۴۱۲ هزار و ۹۱ فقره پرونده در اجرای احکام مختومه شده که در ده ماهه سال گذشته افزایش عملکرد داشتیم همچنین میزان وصولی پرونده ها در  ۱۰ ماهه امسال  ۲۵ هزار  میلیارد ریال  بوده که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد افزایش وصولی داشتیم.

اصانلو افزود: در حوزه هوشمند سازی در سازمان تعزیرات اتفاقات خوبی رقم خورده که می‌توان به پیشرفت و ارتقای مدیریت پرونده های قضایی اشاره کرد و در خصوص سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری ، پیشرفت ۴۵  درصدی را نسبت به سال گذشته داشتیم.

رییس سازمان تعزیرات درباره سامانه ۱۳۵ گفت: در گذشته این سامانه به تلفن گویای سازمان تعزیرات تبدیل شده بود و اتفاق بعدی که در گذشته رخ می داد این بود که اپراتور ما شکایات را می گرفت و اختیاری در حوزه بازار نداشت و شکایات در سامانه ۱۲۴ وزارت صمت بارگذاری می شد که بعد از پیگیر گزارش امکان پیگیری را نداشتیم و اکنون اتفاق جدید این است که سامانه ۱۳۵ را ارتقا دادیم و تبدیل به سامانه ثبت شکایات الکترونیک شد و با شکایت مردم، پرونده تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات در حوزه تخلفات خودروساز ها ورود کرده گفت: مسئولیت مبارزه با تخلفات حوزه خودرو با وزارت صمت است و برای تعدادی از شرکت‌های خودروسازی که گران فروشی کردند پرونده تشکیل شده است که در خصوص برای  یکی از شرکت‌های خودروسازی رای صادر  شده است.

اوصانلو گفت: این شرکت خودروساز متخلف به  ۱۴ هزار میلیارد تومان جریمه و برگشت پول های مردم محکوم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار