مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی خبر داد:

تشکیل ستاد‌های شهرستانی کالابرگ الکترونیکی در استان مرکزی

امیدی از تشکیل ستاد استانی و ستاد‌های شهرستانی کالابرگ الکترونیکی در استان مرکزی خبر داد.

امیدی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: به منظور اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی در استان: ستاد استانی در سطح استان و در سطح شهرستان‌ها ستاد‌های شهرستانی تشکیل شده است.

امیدی ضمن توصیه به صاحبان مغازه و فروشگاه‌ها برای شرکت در طرح کالابرگ الکترونیکی افزود: پیوستن در این طرح اصلا اجباری نبوده و اختیاری است.

او اضافه کرد: صاحبان مغازه و فروشگاه‌ها برای مشارکت در این طرح تحت هیچ عنوان متحمل هیچ هزینه‌ای نمی‌شوند که این یکی از مزایای این طرح است. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: با اجرای این طرح کوچکترین و جزیی‌ترین واحد‌های فروشگاهی در هر منطقه‌ای با همان دستگاه کارتخوان خود می‌توانند به صورت رایگان به این شبکه متصل شوند و از طرفی شرکت در این طرح تعداد مشتریان فروشگاه را افزایش می‌دهد. 

او ادامه داد: مزیت کالابرگ الکترونیکی یکی این است که یک ماه زودتر از یارانه نقدی، مردم می‌توانند به روش اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی خود را خرید کنند، همچنین در این طرح، مردم می‌توانند طبق نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالا‌های اساسی مرجع را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار یارانه شان خریداری کنند. 

امیدی گفت: اجرای این طرح فرصت خوبی است که مردم استان مرکزی می‌توانند خرید‌های پایان سال خود را یک ماه زودتر انجام دهند.

او با اشاره به اینکه یارانه نقدی خانوار‌ها در این طرح قطع نمی‌شود تاکید کرد: یک ماه قبل از پرداخت یارانه نقدی ماهانه، این اعتبار برای حساب سرپرست خانوار واریز و کالابرگ آن‌ها شارژ می‌شود، اما امکان برداشت نقدی ندارد.

امیدی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: هر سرپرست خانوار به اندازه تعداد اعضای خانوار خود تا سقف یارانه نقدی می‌تواند از کالا‌های مذکور خریداری کند که مانند خرید‌های معمولی با کارت بانکی انجام می‌گیرد.

او گفت: بخشی از یارانه کالا از محل اعتبار حساب یارانه و مابقی از حساب بانکی سرپرست خانوار کم می‌شود و در بیستم هر ماه باقی مانده اعتبار به حساب سرپرست واریز می‌شود.

امیدی اضافه کرد: چنانچه تمایل به خرید کالای الکترونیکی نبود، همچنان امکان برداشت نقدی یارانه واریزی ماه‌های آینده وجود دارد. 

او تصریح کرد: خوشبختانه از زمان شروع طرح در استان استقبال خوبی از سوی مغازه داران و فروشگاه‌ها در استان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.