۱۱۲ پک غذایی و بهداشتی بین اتباع خارجی نیازمند توزیع شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: اتباع استان تلاش خود را در جهت پایش و رصد وضعیت معیشت اتباع خارجی خصوصا بانوان مزدوج با اتباع خارجی را به صورت هفتگی انجام می‌دهد.

منصور سعیدی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی بیان کرد: رأفت همیشگی جمهوری اسلامی ایران در قبال پناهجویان افغانستانی سبب شده تا تکلیفی ماندگار، در راستای حمایت و تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی آسیب پذیر برای این مجموعه ایجاد شود که در همین جهت طی یک سال گذشته تعداد ۳۷۵ خانواده اتباع خارجی نیازمند شناسایی و مورد حمایت این مجموعه قرار گرفتند و همچنین تعدادی نیز به دلیل شرایط خاص زندگیشان ماهیانه کمک های حمایتی را دریافت می کنند.

سعیدی گفت: از آغازین روز از دهه مبارک فجر تاکنون تعداد ۱۱۲ پک غذایی و بهداشتی بین اتباع خارجی نیازمند و بانوان ایرانی سرپرست خانوار مزدوج با اتباع خارجی توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و حمایت ماهیانه از تعداد ۸۳ بانوی ایرانی سرپرست خانوار مزدوج با اتباع خارجی یکی از اقدامات مهم این مجموعه است؛ زیرا اکثر بانوان این خطه که به هر دلیلی با تبعه خارجی ازدواج نموده اند به دلیل نداشتن مدارک ثبتی قانونی ازدواج، طلاق یا فوت نامه همسر، از دریافت خدمات توسط ارگان‌های حمایتی کشور محروم هستند، لذا با توجه به شرایط اقتصادی حاضر نیازمند حمایت می باشند.

سعیدی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فارغ از هر گونه نژاد ایرانی و غیر ایرانی فرموده‌اند: به مستضعفان و مستمندان و زاغه نشینان که ولی نعمت ما هستند، خدمت کنید بیان کرد: در این راستا مجموعه اتباع تلاش خود را در جهت پایش و رصد وضعیت معیشت اتباع خارجی خصوصا بانوان مزدوج با اتباع خارجی به صورت هفتگی انجام می دهد و در ادامه این راه به خانوارهای نیازمند و دارای فرزند معلول و از کارافتاده نیز به اندازه توان خویش کمک هایی را اهدا می‌کند.

وی تاکید کرد: طی یک سال گذشته رسالت و وظیفه انسانی، شناسایی و حمایت از اتباع خارجی نیازمند، خصوصأ بانوان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی سرپرست خانوار بر دوش این مجموعه نهادینه شده که در همین راستا تمام تلاش خود را برای حمایت از همنوعان خود انجام خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۱ ۲۰ تير ۱۴۰۲
خوکربلا میروم