۴۸ هزار نفر از اتباع غیرایرانی در زاهدان علیه سرخک و فلج اطفال واکسینه شدند

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: بیش‌از ۲۳هزار واکسن سرخک و سرخجه (MR) و ۲۵ هزار واکسن تکمیلی فلج اطفال توسط مراقبان سلامت، بهورزان، واکسیناتورها و همچنین داوطلبان سلامت به کودکان غیرایرانی در محدوده این شهرستان تزریق شده است.

سید محمود فاطمی   اظهارداشت: این طرح به همت جمع کثیری از کارکنان مجموعه بهداشتی زاهدان و داوطلبان سلامت در ۵۳ پایگاه سلامت شهری و ۴۵ خانه بهداشت روستایی از ۱۰ دیماه سالجاری تا ۱۱ بهمن ماه با مشارکت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت و همکاری کمیساریای عالی پناهندگان با موفقیت اجرا شد.

وی بیان کرد:همچنین به منظورآشنایی و هماهنگی‌های لازم جهت اجرای طرح قبل از آغاز آن ۱۱ کارگاه آموزشی ویژه مراقبان سلامت، بهورزان، داوطلبان سلامت و دانش آموزان بهورزی و کارشناسان ستادی به صورت مجزا برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان ضمن قدردانی از تلاش کارکنان مرتبط با اجرای طرح افزود: خوشبختانه داده‌های آماری این کمپین تاکنون نشان‌دهنده موفقیتی بیش از حد انتظار نسبت به هدف گذاری و گامی مثبت در مقابله با این بیماریها در شهر و سیستان و بلوچستان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار