جنگ رسانه‌ای بین مصر و عربستان

مقاله‌ای در روزنامه الجمهوریه مصر باعث از سرگیری درگیری رسانه‌ای بین نشریه‌های مصری و سعودی شد.

مقاله عبدالرزاق توفیق، سردبیر روزنامه الجمهوریه مصر باعث از سرگیری درگیری رسانه‌ای بین نشریه‌های مصری و سعودی شد. این مقاله که لحن تندی در برابر کشور‌هایی داشت که از آن‌ها نام نبرده بود، به سرعت حذف شد، اما با موج واکنش‌ها روبرو شد.

براساس گزارش المیادین، جوهر‌های زیادی برای درگیری رسانه‌ای بین اصحاب رسانه، صرف شده است که جدیدترین نمونه آن، مقاله عبدالرزاق توفیق سردبیر روزنامه الجمهوریه مصر است که در آن، حمله تندی به کشور‌های عربی داشت و از صفت پابرهنه و عریان برای آن‌ها استفاده کرد.

عبدالرزاق توفیق نوشت: کسانی که به اخیرا لباس به تن کرده اند نمی‌توانند به مصر که «مادر دنیا» است، اهانت کنند. توفیق از این هم فراتر رفته و در مقاله خود افزود که کسانی که آن‌ها را پست و حرامزاده و تازه به دوران رسیده اند، نمی‌توانند به آقای خودشان اهانت کنند.

توفیق ادامه داد: اگر می‌توان بعضی صدا‌ها و بوق‌های مزدوران و کوتوله‌ها را خریداری کرد، نمی‌توان تاریخ، امروز و آینده را خرید. کشور‌های کوچکی که عمر آن‌ها از فرزند من کمتر است، حق ندارند درباره مصر سخن بگویند.

این اظهارنظر توفیق، با موج خشم فعالان کشور‌های حاشیه خلیج فارس روبرو شد که باعث تشدید انتقاد بین دو طرف شد. عده‌ای نوشتند نمی‌توان به عربستان حمله کرد و همزمان از آن درخواست کمک داشت. عده‌ای از فعالان هم نوشتند، این‌ها مشکلات داخلی مصر است و ارتباطی به کشور‌های خلیج فارس ندارد.

این مقاله بخشی از پاسخ مصر به حمله نویسندگان سعودی علیه مصر و ارتش آن است که در صدر آنها، ترکی الحمد، نویسنده سعودی قرار دارد. او با انتشار چند توئیت، از نظام حاکم در مصر و ارتش این کشور انتقاد کرد. شماری از نویسندگان و فعالان سعودی هم در این کشمکش شرکت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار