اعزام ۴۵۰۰ دانش آموز زیارت اولی به مشهد مقدس

معاون پرورشی آموزش و پرورش گفت: تا پایان امسال ۴۵۰۰نفر دانش آموز زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

اصغر باقر زاده، معاون پرورشی آموزش و پرورش ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: سفر تربیتی یا اردوها سابقه بسیار طولانی دارد که برای دانش آموزان فرصت زیادی به صورت مستقیم اوقات فراغت و غیر مستقیم تربیت است. دانش آموزان، در اردوها می‌توانند با همسن و سالان خود وقت بگذارنند و به طور غیر مستقیم مسئولیت پذیری را یاد گرفته و تربیت می‌شوند.

او ادامه داد: اردوها برای دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است که از ابتدا انقلاب این اردوهای فرهنگی تربیتی ایجاد شد.

وی افزود: دانش آموزان دختر و پسر هفتم هشتم و نهم که به دلایل اقتصادی اجتماعی و فرهنگی تا کنون به مشهد مقدس نرفتند به این شهر سفر می کنند. تا پایان امسال ۴۵۰۰نفر دانش آموز زیارت اولی به مشهد مقدس در چند مرحله می‌روند.

باقر زاده افزود: در مرحله اول مرکزی خراسان جنوبی شهرستان‌های تهران و در مرحله دوم دانش آموزان قم و فارس و خوزستان به مشهد می‌روند. شایان ذکر است که در مرحله اول۴۵۰۰دانش آموز دختر به مشهد می‌روند.

او ادامه داد: اهداف عمومی ما شامل ارتقای مسؤولیت پذیری، مهارت‌آموزی، رشد اجتماعی، شناخت رفقا ، رشد شخصیت دانش‌‌آموزی و اهدا خاص آن شامل انس و الفت با اهل بیت(ع) و شبکه سازی بین کادر مربیان است تا برنامه‌ها مستمر و فرایند باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزانی که در اغتشاشات دچار مشکل شدند و به کانون اصلاح و تربیت رفتند، در حد انگشت شمار بود که برنامه مشاوره‌ای داشتیم. تیم فوریت مشاوره داشتیم که جلسات با مربیان و معلمان دانش‌‌آموز برگزار شد.
 
وی ادامه داد: بچه‌های ما به دلیل تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفتن به شدت به مشاوره‌های خاص نیاز دارند که یکی از موارد آن ها می تواند اختلال هویت باشد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش با بیان اینکه کمبود معلمان پرورشی در مدارس دیده می‌شود گفت: راه حل دائمی حل مشکل نیروی انسانی معاونت پرورشی، جذب نیروی انسانی است که پیگیر هستیم افزایش ظرفیت پذیرش دانشجومعلمان در بخش مشاوران و مربیان در دانشگاه فرهنگیان است البته ظرفیت ورودی دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار نفر است و در چهار سال گذشته سهم ما از ۲۵ هزار نفر، هزار نفر مربی و مشاور بوده که درخواست ما ۵ هزار نفر است.

ویژگی ذاتی خوش خویی و تحصیلات باقرزاده اضافه کرد: مورد دیگر مجوزی از طریق ماده ۲۸ است که ۱۱ هزار نفر پیش‌بینی شده است که گزینش آن ها متفاوت است و باید ویژگی‌های مربی احراز شود و دارای سابقه فعالیت‌های پرورشی در مدارس و مساجد و ... باشند؛ همچنین دوره‌های ویژه برای آن ها پیش‌بینی می‌کنیم.

وی به ذکر آمار پرداخت و گفت: ۴۷ هزار معاون و مربی پرورشی داریم که ۵۳ هزار معاون و مربی کم داریم و ۷ هزار نفر نیز امسال بازنشسته می‌شوند.

وی گفت: در بخش مشاوره حدود ۳۰هزار کمبود مشاور داریم.( ۱۳هزار مشاور داریم اما باید۴۰هزار مشاور در مدارس داشته باشیم.)

باقر زاده در پایان اظهار کرد: حدود ۱۹۶۰ مسجد و ۲۹۶ هزار دانش آموز در سراسر کشور معتکف شدند. ما هیچ تبلیغی نکرده ایم و دانش آموزان با میل و رغبت خود به اعتکاف رفتند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار