اعزام دانش‌آموزان پسر کرمانشاهی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

به مناسبت دهه مبارک فجر، تعدادی از دانش‌آموزان پسر کرمانشاه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب کشور اعزام شدند.

سعید بهشتی راد معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، امروز (۱۷ بهمن) در آیین اعزام ۲۲۰ دانش آموز پسر کرمانشاهی به اردو‌های راهیان نور، با اشاره به نقش تاثیرگذار اردو‌های راهیان نور در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه، گفت : اردو‌های راهیان نور یکی از روش‌های موثر تحقق جهاد تبیین است، چون در این اردو‌ها الگو‌های موفق و حماسه‌ساز به نسل جوان معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از نیاز‌های کشور در گام دوم انقلاب نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت است که اردو‌های راهیان نور نقش مهمی در این زمینه دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به استقبال خوب جوانان و نوجوانان از حضور در اردو‌های راهیان نور، گفت: در مقاطع مختلف شاهد اعزام گسترده دانش آموزان و دانشگاهیان هستیم که نشان از زنده بودن فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا در بین جوانان دارد.

وی با گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: ما در دوران ستمشاهی کاملا وابسته به غرب بودیم، به طوری که حتی انتخاب نخست وزیر و فرمانداران و بخشداران ما را هم غربی‌ها انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۵۷ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۶۰ هزار مستشار خارجی در کشور ما حضور داشتند و آمریکایی‌ها برای کوچکترین امور ما تصمیم‌گیری می‌کردند، ادامه داد: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی استقلال سیاسی، نظامی و اقتصادی داریم و هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم.

بهشتی راد اضافه کرد: امروز ایران اسلامی به جایگاهی رسیده که از نظر تولید علم در منطقه حرف اول را می‌زند و از نظر رشد علمی در دنیا رتبه اول را داریم.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در دنیا و منطقه اثرگذار هستیم، تصریح کرد: امروز ما داعیه دفاع از نهضت‌های آزادی بخش را داریم و هرجایی از دنیا که ندای مظلومیت بلند شود، چه در سوریه، عراق، لیبی یا هر کشور دیگری پای کار هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.