هم‌اندیشی اساتید در زمینه قوانین پوشش و اخلاق حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز

نشست هم‌اندیشی در زمینه قوانین اجرای پوشش و اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه، با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست هم‌اندیشی با اساتید در زمینه قوانین اجرای پوشش و اخلاق حرفه‌ای، بر اهمیت آسیب شناسی مسائل جامعه در دانشگاه تاکید کرد.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به اهمیت آگاهی از نقاط ضعف برای رفع آنها، گفت: با توجه به توانمندی‌های دانشگاه به عنوان یک محیط فرهنگی موثر، می‌توانیم مسائل موجود در جامعه را بررسی کرده و پس از آسیب شناسی، راهکارهای مفید ارایه کنیم.

او با اشاره به نقش محیط دانشگاهی در توسعه فرهنگ و آینده، نقش جامعه علمی را در این زمینه تاثیرگذار خواند و گفت: همه ما وظیفه داریم به اصولی که به آنها اعتقاد داریم، عمل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دشمنان کشور با تمام توانمندی برای تضعیف کشور برنامه ریزی دارند و ضعف‌ها و مشکلات را بزرگنمایی می‌کنند، اما مردم ما در ۴۴ سال گذشته نشان داده‌اند که همراه با نظام و انقلاب هستند و اصل نظام و حاکمیت، ماندگار است.

حسینی با بیان اهمیت توجه به پوشش و رفتار درست بین دانشجویان دانشگاه، اضافه کرد: مجموعه دانشگاه در کنار دانشجویان هستند و لازم است این همراهی و همگامی، در عمل نمود یافته و دانشجویان، این موضوع را احساس کنند.

او بیان اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها را از ویژگی های محیط های دانشگاهی برشمرد و گفت: اما بی اخلاقی و بی عفتی در هیچ جامعه ای پذیرفته شده نیست؛ به ویژه در محیط علمی که مکانی دارای آداب، احترام و تقدس به شمار می رود و تمام دنیا به این موضوع باور دارند.

حسینی شأن و جایگاه استاد و دانشجو را بسیار بالا عنوان و با تاکید بر لزوم حفظ این جایگاه، گفت: نباید اجازه دهیم دانشجو دچار یأس و ناامیدی شده و هویت خود را از دست بدهد؛ باید هویت و باورهای دانشجویان تقویت شود و این موضوع با همراهی اساتید با دانشجویان قابل انجام است؛ به نحوی که دانشجو اساتید را مانند پدر، مادر و بزرگتر خود بداند.

رئیس علوم پزشکی شیراز گفت: عرف و اخلاق ایجاب می کند که همه با ظاهری موجه در محیط علمی و آموزشی حاضر شوند.  

اهمیت پوشش در اصول هویتی و فرهنگی جامعه ایرانی

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست، مبحث پوشش مناسب را یکی از مولفه های مهمی برشمرد که از حدود ۲۰ سال پیش در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز مورد توجه بوده است.

دکتر محمود نجابت پوشش و رفتار را از مواردی دانست که باید قانون داشته باشد و وجهه دانشجو با رعایت این قوانین حفظ می شود.

او تاکید کرد: پوشش علاوه بر این که قانون است، از اصول هویتی و فرهنگی جامعه ایرانی محسوب می شود و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به عنوان بخشی از این جامعه، همواره تلاش شده تا با احترام و دوستی و حفظ شان و شخصیت دانشجو و کلاس درس و اساتید، به این موضوع توجه شود.

معاونان آموزشی و فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، روسای دانشکده ها و تعدادی از اساتید گروه های آموزشی داشگاه نیز در این نشست ضمن بررسی مفاد آیین نامه پوشش و رفتار حرفه‌ای در دانشگاه، پیشنهادات خود در راستای اجرای درست این آیین‌نامه را ارائه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.