سربازرس پلیس خیبرپشتونخواه:

سیاست پاکستان نسبت به پناهجویان افغانستانی بازبینی می‌شود

سربازرس پلیس خیبرپشتونخواه اعلام کرد براساس سیاست جدید، اتباع افغانستانی که به پاکستان می‌آیند باید محل اقامت خود را به پلیس اطلاع دهند.

معظم جاه انصاری، سربازرس پلیس ایالت خیبرپشتونخواه گفت در کمیته عالی پاکستان تصمیم گرفته شد تا سیاست این کشور درباره پناهجویان افغانستانی مورد بازبینی قرار گیرد.

«جئو نیوز» گزارش داد بر این اساس ورود اتباع افغانستان به پاکستان تنظیم خواهد شد تا آن‌ها پس از پایان مدت روادید خود به افغانستان بازگردانده شوند. پس از تحولات اخیر افغانستان صدها هزار نفر با روادید معتبر به پاکستان آمدند اما به کشورشان بازنگشته‌اند. تمامی افغانستانی هایی که اسناد اقامتی قانونی ندارند از پاکستان اخراج خواهند شد.

انصاری افزود: پناهندگان افغانستانی که تحت قانون زندگی می‌کنند مورد آزار و اذیت قرار نخواهند گرفت و می‌توانند در پاکستان بمانند زیرا دارای کارت «اثبات ثبت سازمان ملل» (POR) و سایر اسناد مربوطه هستند.

وی ادامه داد براساس سیاست جدید، اتباع افغانستانی که به پاکستان می‌آیند باید محل اقامت خود را به پلیس اطلاع دهند و سپس اطلاعات محل حضور آن‌ها توسط پلیس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، پناهجویان افغانستانی باید برای دریافت روادید و اقامت یک ضامن محلی در پاکستان معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار