در خصوص حذف نسخه بیمه های کاغذی چه اقداماتی انجام گرفته است؟

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در رابطه با حذف نسخه های کاغذی، بخشی که مربوط به شرکت‌های بیمه است قسمت کاملی از آن در حوزه ما پیش رفته است.

در نشست خبری آقای بهزاد پور رئیس کل بیمه مرکزی ضمن ارائه نکاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

او گفت: هدف گذاری‌های صنعت بیمه در چند محور قرار گرفته است توسعه صنعت، تحول دیجیتال و توسعه نیروی انسانی و مردمی کردن صنعت بیمه از جمله این اهداف است. در خصوص بحث تحول دیجیتال از ابتدای سال پروژه‌هایی تعریف برخی هم نیمه تمام بود که به دنبال تکمیل آنها بودیم (کروکی آنلاین، بیمانی، راننده محوری، پنجره خدمات واحد الکترونیکی، سوئیچ و...) از جمله پروژه‌های هستند که به مراحل نهایی نزدیک شده اند.

به گفته بهزادپور، برای بحث آموزش تفاهم نامه‌هایی برای برگزاری دوره‌های متفاوت منعقد کرده ایم. یکی از چالش‌ها دوره ما تعداد زیاد متقاضی‌ها بر شرکت بیمه بود که با برنامه‌های که صورت گرفت به سمت شرکت‌های بیمه تخصصی رفتیم و به ۶ شرکت مجوز فعالیت داده ایم. در زمینه بحث نوآوری بحث تکافل را داشته ایم که بحث‌های مختلفی در این زمینه شکل گرفت و در پژوهشکده شورای فقهی را قرار دادیم جمع بندی این شد که تکافل در ابتدا به عنوان یک محصول ارائه و سپس پس از طی کردن روند و بهره‌مند شدن از تجارب آن را به عنوان یک نظام بیمه‌ای مستقل معرفی کنیم.

بهزاد پور در ادامه گفت: گام بعدی انتشار اوراق در بازار سرمایه بود که سه شرکت اعلام آمادگی کرده اند خوشبختانه به مرحله نهایی رسیده است و این گام نخست است. همکاری‌های مختلفی را با بخش‌های مختلف داشته و توافق‌های مختلفی با پلیس، قوه قضاییه منعقد کرده ایم.

به گفته بهزادپور، آیین نامه ۱۰۲ در دستور شورا قرار گرفته امید است تا پایان سال نهایی شود آیین نامه سرمایه گذاری در دستور کار است. دو کار بزرگ در صنعت بیمه قرار یک مورد بحث حوزه پدافند غیر عامل و دیگری سند پولشویی بود که آنها را تنظیم کردیم در خصوص کاهش تصدی باید درجه اول به سمت کاهش رفته و به دنبال نظارت باشیم برای کاهش تصدی گری بیمه باید ظرفیت سازی شکل گیرد.

او افزود: در حوزه بیمه زندگانی محصولات مختلف ارائه شد و بازار خوبی را به خود اختصاص خواهد داد بیمه زندگی یک راهبرد برای توسعه ضریب نفوذ است. حق بیمه شخص ثالث وسیله ریلی را که سال‌ها زمین مانده بود را تکمیل کردیم. قرار داد ایثارگران و بیمه فرهنگیان با ورود بیمه مرکزی تکمیل شد و در بیمه اربعین نقشی موثر داشته ایم.

بهزادپور می‌گوید: در خصوص بیمه درمانی با همکاری بخش‌های مختلف در حال اقدامات هستیم دو بحث اصلی داشته ایم یکی حذف نسخه کاغذی و دیگر بحث انتقال اطلاعات بود که در بحث انتقال اطلاعات در حال پیش بردن و در حال پیگیری هستیم در بحث فرهنگ سازی نیز اقدامات زیادی مانند فیلم سازی انجام شده است بحث زنگ بیمه در مدارس را نیز پیگیری کردیم اصلی‌ترین چالش صنعت بیمه شناخت و اعتماد مردم به آن است.

او افزود: حق بیمه تولیدی در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۴۰.۶ هزار میلیارد بوده و میزان پرداختی خسارت ۷۳.۳ هزار میلیارد تومان با رشد ۲۳.۹ درصدی را داشته ایم.

سوال: در خصوص حذف نسخه بیمه کاغذی این اقدام به کجا رسید؟
بهزاد پور: بخشی که مربوط به شرکت‌های بیمه است نسخه کاغذی حذف شده و بخش کاملی در حوزه ما پیش رفته است، اما مشکل محل ارتباط با مراکز بهداشتی است که تعرفه قرار داد ما نیستند راهکار اتصال به سامانه وزارت بهداشت است. اکنون با هماهنگی‌های رخ داده در حال یک کار مشترک هستیم بنا شده است ما به سامانه اصلی متصل شویم.
سوال: تاثیر گذاری بیمه زندگی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بهزادپور: در قرار داد بیمه‌ای اجازه افزایش سرمایه وجود دارد. در صنعت بیمه موضوع بیمه عمر اصلا قابل مقایسه با خرید ارز و سکه نیست و به اصطلاح پول‌های خرد را جمع آوری و به بیمه تبدیل می‌ شود.
سوال: ابزار‌های نظارتی بیمه مرکزی را کافی می‌دانید؟
بهزاد پور: شاخص‌های مالی و تحرکات مدیریتی شرکت‌های بیمه بررسی می‌شود در دوره پوست اندازی صنعت بیمه مرکزی هستیم.
سوال: آیا بیمه مرکزی با اصلاح قانون بیمه مخالف است؟
بهزادپور: از اصلاح قانون تاسیس بیمه استقبال شد، اما اولویت نیست چرا که اصلاح آیین نامه‌ها باید شکل گیرد.
در زمینه ضریب نفوذ اصلی‌ترین عامل برای توسعه را قدرت خرید مردم و درآمد ملی می‌دانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار