معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرمانشاه گفت : طرح جمع آوری و تفکیک زباله از درب منازل، در محله حافظیه آغاز شده و طبق نظر سنجی‌های صورت گرفته اکثر اهالی موافق استمرار آن هستند.

برومند نامداری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کرمانشاه گفت : در روش سنتی سطل‌های زباله در محلات جمع آوری و زباله‌ها در ساعتی که به شهروندان اعلام شده جمع آوری می‌شود.

وی حذف معضل زباله گردی و تفکیک زباله از مبدا توسط خود خانواده‌ها را از مزایای این روش عنوان و خاطر نشان کرد:قرار است در ۷۰ نقطه شهر کرمانشاه این روش را اجرا کنیم که البته برای موفقیت برنامه به مشارکت شهروندان نیاز داریم.

نامداری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری با بیان این که روزانه ۷۰۰تن زباله در شهر کرمانشاه تولید میشود گفت : از این مقدار حدود ۶۰۰ تن توسط شهرداری جمع آوری و بیش از صد تن توسط زباله گرد‌ها جمع میشود که در واقع قسمت خوب و قابل بازیافت آن است.

نامداری افزود:کرمانشاه تنها استان کشور است که ۹۷ درصد زباله تولیدی آن توسط حوزه‌ی پسماند تبدیل به کود میشود و تنها ۳ درصد آن دفن می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که منعقد شده و با پیگیری شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط همچون محیط زیست قرار است در آینده ۳ درصد زباله‌های دفن شده توسط کارخانه سیمان تبدیل به آر دی اف، یا همان تامین سوخت از زباله شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.