معاون سازمان اورژانس کشور:

فارغ التحصیلان فوریت‌های پزشکی بکارگیری می‌شوند+ فیلم

حسن نوری بااشاره به کمبود نیروی کارشناس فوریت های پزشکی در کشور گفت: همه فارغ التحصیلان رشته فوریت‌های پزشکی جذب می‌شوند.

حسن نوری معاون آموزش همگانی، مهارتی و اعتباربخشی سازمان اورژانس کشور در سفر به سمنان گفت: بیش از ۲۶ هزار نیروی فوریت‌های پزشکی در بخش‌های عملیات و تریاژ تلفنی اورژانس فعالیت می‌کنند با این حال حداقل ۱۱ هزار نفر کمبود نیرو در بخش فوریت‌های پزشکی وجود دارد.

وی با اشاره به توسعه رشته فوریت‌های پزشکی و ارتقا سطح رشته از کاردانی به کارشناسی اضافه کرد: درحال حاضر ۸۹ رشته محل مشغول آموزش فوریت‌های پزشکی در سطح کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته هستند و همه فارغ التحصیلان رشته فوریت‌های پزشکی بکارگیری خواهند شد.

به گفته وی، با افزایش جذب سالانه یک هزارو ۷۰۰ دانشجودر سال‌های آینده می‌توان کمبود نیروی فوریت‌های پزشکی را جبران کرد.

نوری از راه اندازی بیش از یک هزار و ۴۰۰ پایگاه اورژانس در کشور خبر داد و افزود: اورژانس کشور برای ایام نوروز برنامه‌های مدیریت حوادث ترافیکی، بیماری‌های شایع در زمان سفر‌های نورزی و برنامه‌های آموزشی را اجرا می‌کند.

معاون سازمان اورژانس کشور با اشاره به همزمانی ماه رمضان با تعطیلات نوروزی افزود: مسائل شرعی زمان و مکان روزه داری احتمال دارد روی سرعت رانندگی و بروز حوادث اثر گذارد که در این زمینه باید فرهنگ سازی‌هایی با اجرای برنامه‌های آموزشی انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار