آغاز عملیات ساخت ۳۸۰۰ واحد مسکن نهضت ملی در مرودشت

در ششمین روز از دهه مبارک فجر، طی آئینی با حضور مسئولان استان فارس، عملیات اجرایی احداث ۳۸۰۰ واحد از طرح نهضت مسکن در شهرستان مرودشت آغاز شد.

محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی فارس در مراسم آغاز طرح نهضت ملی مسکن در مرودشت، گفت: امسال در شهر مرودشت حدود ۳۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۱۷ هزار نفر با توجه به سبز بودن فرم جیم، واجد شرایط شناخته شده‌اند که باید برای آن‌ها مسکن ساخته شود.

محمودرضا طالبان گفت: با توجه به موانع و مشکلاتی که در بحث تامین زمین در شهر مرودشت پیش رو داشتیم، به همت فرماندار و مدیر راه و شهرسازی این شهرستان، برای اختصاص یک قطعه زمین ۵۵ هکتاری با مالکین بخش خصوصی به توافق رسیده‌ایم که امروز کلنگ احداث ۳۸۰۰ واحد آن به زمین زده شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همکاری شهرداری مرودشت روند صدور پروانه ساختمانی برای اجرای هرچه سریعتر این واحد‌ها شتاب گیرد.

طالبان گفت: علاوه بر ۵۵ هکتار زمین مذکور، در رابطه با ۱۰۰ هکتار زمین دیگر نیز طی یکی دو هفته اخیر با مالکین به توافق رسیده‌ایم که این میزان زمین نیز برای ساخت هفت تا هشت هزار واحد مسکونی مناسب است.

او گفت: اکنون در مراحل طی روند قانونی و تهیه طرح‌های تفکیکی این اراضی هستیم و پیش بینی می‌شود که ظرف ۲ ماه آتی این زمین نیز به نقطه‌ای برسد که بتوان عملیات اجرایی بخش دیگری از واحد‌های مسکونی را آغاز کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در مجموع، این ۲ زمین حدود ۷۰ درصد متقاضیان مسکن در شهر مرودشت را پوشش خواهد داد.

طالبان گفت: برای تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای سایر واحد‌های مسکونی نیز با مالکین دیگری در حال رایزنی و گفتگو هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.