برگزاری مانور مقابله با حریق مشتقات نفتی درمنطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

مانور عملیاتی مقابله با حریق مشتقات نفتی در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با هدف ارتقاء آمادگی تیم‌های عملیاتی واکنش در شرایط اضطراری برگزار شد.

 شاهین خیریت رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)  بنادر و دریانوردی خوزستان  با اشاره به ضرورت ارتقای بیش از پیش ایمنی عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی گفت: در جریان برگزاری این مانور بنابر اهداف از پیش تعیین شده پس از ایجاد حریق تحت کنترل، ابتدا تیم پاسخ در شرایط اضطرار پایانه نفتی وارد عمل شد و در مراحل بعد به منظور جلوگیری از سرایت حریق و تشعشع به مخازن نگهداری مایعات قابل اشتعال درون سایت، سیستم‌های خنک‌سازی مخازن در معرض خطر وارد سرویس شدند.

او  افزود: تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی در محل حادثه نیز اقدامات لازم برای مسدود کردن ولو در حال نشت، عملیات اطفای حریق و خنک‌سازی با هدف جلوگیری از سرایت حریق به خطوط لوله انتقال مشتقات نفتی را انجام دادند.

رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) بنادر و دریانوردی خوزستان  با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی با بهره‌گیری از مزیت‌های بازرگانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) در حوزه ترانزیت مواد نفتی به توسعه‌ی دامنه فعالیت‌های خود در پایانه‌های نفتی این بندر پرداخته‌اند، گفت: آمادگی عملیاتی و تجهیزاتی نیرو‌های عملیاتی در برابر حوادثی از این قبیل حائز اهمیت فراوانی است، چرا که ارتقاء روز افزون ایمنی در این حوزه زمینه‌ساز افزایش فعالیت‌ها در این حوزه گردیده است.

آقای خیریت ارتقاء توان و آمادگی نیرو‌های عملیاتی را از اهداف برگزاری این مانور عنوان کردو ادامه داد: واکنش سریع در هنگام وقوع حریق، اتخاذ اقدامات مناسب فردی و گروهی، هماهنگی با سایر نیرو‌های عملیاتی و تمرین مهارت در اطفاء حریق و خنک‌سازی مخازن نفتی را از جمله بخش‌های مختلف این عملیات تمرینی است.

 منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) با برخورداری از ۱۰ سایت در حال بهره‌برداری به ظرفیت ۳۴۳ هزارمتر مکعب و توان عملیاتی معادل ۸ میلیون تن تخلیه و بارگیری در بخش‌های مختلف دریافت، ذخیرهسازی و ارسال انواع فرآورده‌های نفتی و توسعه ظرفیت‌های جدید در زیرساخت‌ها، نقش مؤثری را در جریان ترانزیت فرآورده‌های نفتی ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.