رضایی گفت: در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۷۲ هزار طرح کارآفرینی مورد حمایت قرار گرفته است.

نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید در حوزه کار‌های خرد، کوچک، متوسط و معیشت محور عمده فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و از نظر پهنه جغرافیایی با اولویت مناطق محروم و روستا‌ها طرح‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به وجود سه بخش عمده اقتصادی صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات در واقع مسئول و سیاستگذاری در این بخش‌ها یک وزارتخانه مشخص است، صندوق با این سیاست فعالیت می‌کند که متناسب با سیاست‌های دولت مشخص می‌کند و به وزارت خانه‌ها ابلاغ می‌کند و طرح‌ها در هر بخش با توجه به سیاست‌ها مورد حمایت قرار می‌گیرد.

رضایی با بیان اینکه فرآیند معرفی طرح به صندوق اصلا مستقیم نیست و کاملا از طریق دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود گفت: این کار دو روش دارد یا صندوق مستقیم با دستگاه اجرایی تفاهم نامه دارد یا در قالب بودجه‌های سنواتی که از طریق دستگاه‌های اجرایی به کار گروه اشتغال استانداری‌ها معرفی می‌شود و متناسب با سیاست‌های بخشی و منطقه‌ای طرح به صندوق معرفی می‌شود.

وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۷۲ هزار طرح کارآفرینی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است و بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق تسهیلات پرداخت و سرمایه گذاری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بر اساس اهرمی کردن منابع مردم و صندوق صورت گرفته است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید ضمن بیان اینکه در مجموع با توجه به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم بیش از ۲۱۴ هزار شغل ایجاد شده گفت: در سال جاری ۳۷ هزار طرح مورد حمایت قرار گرفته که بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت شده است.

وی گفت: امروز شاهد افتتاح ۱۶ هزار طرح کارآفرینی در کشور بودیم که در مجموع ۲۲۵۰ میلیار تومان تسهیلات پرداخت و ۶۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

رضایی عنوان کرد: با فعال شدن این طرح‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ۴۸ هزار نفر ایجاد شده است

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: بیش از ۹۵ درصد منابع به طرح‌های اشتغال زا پرداخت شده است و اگر طرح دانش بنیان یا مربوط به جوانان باشد در اولویت حمایت صندوق قرار می‌گیرد

وی در پایان گفت: تاکنون بیش از ۴۷ درصد مشاغلی که در طرح‌های خرد، کوچک و متوسط مورد حمایت صندوق قرار گرفته اند بانوان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.