۷ روز عزای عمومی در ترکیه

به دنبال وقوع زلزله ویرانگر در ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور ۷ روز عزای عمومی اعلام کرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه درپی زلزله ویرانگر در این کشور که هزارن کشته و مصدوم برجای گذاشته، ۷ روز عزای عمومی اعلام کرد.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان اعلام کرد که پرچم‌ها را در داخل کشور و در نمایندگی‌های خارجی تا یکشنبه ۱۲ فوریه باید نیمه برافراشته باشد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر سحرگاه امروز استان قهرمان مرش ترکیه را لرزاند و تعدادی از شهر‌ها را ویران کرد و هزاران کشته و زخمی برجای گذاشت.

یک هزار و ۷۶۲ کشته در زلزله ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که تعداد کشته شدگان زلزله این کشور به یک هزار و ۷۶۲ نفر و تعداد مصدومین به ۱۱ هزار و ۱۱۹ نفر افزایش یافته است.

پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه به شهر‌های شمال سوریه و عراق نیز رسید و این زمین‌لرزه توسط ساکنان بیروت پایتخت لبنان نیز احساس شد.

شدیدترین پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه در شهر‌های شمال سوریه بود که صد‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت و هزاران ساختمان را تخریب کرد.

کاخ سفید از اعزام ۲ تیم تفحص خبر داد

کاخ سفید نیز اعلام کرد که آمریکا قصد دارد تا ۲ تیم تفحص و نجات متشکل از ۷۹ نفر را برای کمک به ترکیه برای مقابله با پیامد‌های زلزله ارسال کند.

ترکیه از ناتو کمک می‌خواهد

منابع خبری اعلام کرده‌اند که ترکیه از ناتو اعزام گروه‌های امدادرسانی پزشکی، اکیپ‌های امداد و نجات و ۳ مجموعه کامل با تجهیزات بیمارستان صحرایی را خواستار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ذلف
۱۴:۳۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
کجا بود قران اتیش میزدند ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
خدایا ، آن موعود عزیز را بفرست و این همه درد و رنج را از مومنان پایان بده ، و ستمکاران را به جزایشان برسان ..
کی میرسد آن روز که شیرینی عدالت حکومت اسلامی را بچشیم .
خدایا این روزها مردم زمینی که متعلق به توست را هم به قیمت های نجومی میفروشن تا جایی که فقرا جایی برای ساخت مسکن ندارن
خداوندا این همه جهل بشر کی پایان می پذیرد .؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
دولت لائیک ترکیه سعی می کند جوانان ترکیه را با مسائل شهوانی و در سرگردانی در وادی مستی و شهوت کنترل کند و نگذارد به فکر انقلاب در ترکیه باشند واین بلاها نتیجه این سیاست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
طبق روایات در آخرالزمان دوسوم مردم جهان به رحمت خدا می روند و فقط یک سوم باقی می مانند .هنوز دنیا داستان های زیادی خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
بازم بیخیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
اونوقت شما متخصص تعین آخر الزمان هستی؟روایات رو مستند با ذکر ارقام خودتون بیاورید لطفا. هر کسی به دنیا آمد حتما از دنیا خواهد رفت. این یک اصل و یک آیه از قران و دیگر کتب معتبر آسمانی است. در ضمن آخرالزمان را هیچ کس نمی داند کی است .بلایای طبیعی همیشه بوده . با شناخت رفتار زمین و استحکام محل سکونت می توان آن را کاهش داد و از بین برد. با پیشرفت علم و دانش دکان امثال شما بسته خواهد شد.
آخرین اخبار